Público
Público

Amor, odi, violència i mort

Marc Martínez presenta Julieta & Romeo', una visió social i fidel de Shakespeare

TONI POLO

Shakespeare és un clàssic que no cal actualitzar. Tot el que va escriure és vigent en el segle XXI. Marc Martínez ho té clar. Per això pràcticament no ha tocat res de Romeu i Julieta. En tot cas, l'ordre dels factors, que, en funció de la lectura que proposa, pot alterar el producte: 'Li hem dit Julieta & Romeo perquè qui talla el bacallà, tant en l'obra com en la vida, és ella. Ell és infantil i ella se l'estima com una mare', diu Martínez tot remarcant la foto del cartell, en què l'actriu Carlota Olcina agafa en braços Marcel Borràs en una recreació de la Pietat de Miquel Àngel. L'obra, en castellà, estarà al Coliseum des de demà fins al 31 de juliol i després viat­jarà a Madrid.

Amb fidelitat al text, que simplement ha reduït (dura 2 hores i 45 minuts), Martínez destaca el caràcter social de l'obra: 'He insistit en la part prosaica de la servitud', explica el director, per subratllar els molts contrastos de l'obra. 'Aquí l'amor no és romàntic sinó salvatge, i la violència és un tema en si mateix, difícil de representar en un escenari: m'interessa l'actuació més que l'acció', diu, tot i que han passat quatre mesos fent esgrima per a les escenes més explícites, amb espases. El conflicte, doncs, és interior, no ve només de bons i dolents enfrontats, 'seria molt fàcil'.

L'obra de la companyia Platea Social era una de les apostes del festival Shakespeare que el govern entrant a l'Ajuntament de Mataró va anul·lar 11 dies abans de l'estrena. 'Ha estat un acte vandàlic', diu Martínez. 'És un acte de caciquisme suspendre tot un festival per poc més de 100.000 euros'. La indignació és evident, igual que la impotència: 'En realitat no m'estranya, el que em dol és que no fem una reacció popular'.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias