Público
Público

La B-30 tindrà velocitat variable

Acesa i el Servei Català de Trànsit analitzen implantar la mesura entre Martorell i la Roca

Publicidad
Media: 0
Votos: 0
Comentarios:

El sistema de velocitat variable, pensat inicialment per facilitar els accessos a la ciutat de Barcelona, té molts números per acabar-se implantant a la B-30, el tram de l'AP-7 que fa de circumval·lació de la capital catalana. Abertis Autopistas, concessionària de la via mitjançant Acesa, i el Servei Català de Trànsit n'analitzen la implantació en el tram que uneix Martorell i la Roca del Vallès.

Tècnics de totes dues parts estudien aquesta implantació per reduir els problemes de congestió en una de les vies de la xarxa catalana amb més densitat de vehicles diaris. En aquest cas no s'han tingut en compte els possibles beneficis mediambientals: reducció de les partícules sòlides emeses a l'aire i de gasos contaminants.

L'aplicació de la mesura a la C-31 i la C-32 al seu pas pel Baix Llobregat ha aconseguit reduir en un 30% els problemes de trànsit i ara s'intentarien aconseguir els mateixos resultats en aquesta via. El límit de velocitat màxim continuaria fixat en els 120 km/h, però en casos de problemes de circulació es podria reduir fins als 80 km/h (en les vies on ja funciona, la reducció de la velocitat màxima pot arribar als 40 km/h). En cap cas s'ha pensat a imposar la polèmica mesura dels 80 km/h com a velocitat màxima permesa, com succeeix a la C-31 i a la C-32 sud.

Fonts coneixedores de l'operativa van explicar a aquest diari que es va plantejar fer una prova pilot del sistema aquest estiu, en un tram més restringit, entre Hostalric i la Roca del Vallès, tot i que finalment es va descartar. Per fer-ho possible es van instal·lar senyals verticals electrònics que assenyalessin la velocitat màxima permesa en cada moment. La implantació definitiva suposaria la instal·lació de pòrtics informatius electrònics.

'Tècnicament encara hi ha coses per decidir', van assenyalar fonts d'Abertis, que van admetre que la mesura serviria per reduir els efectes d'acordió que es produeixen amb les retencions. La decisió final de la implantació, que no té data definida, correspondria a Trànsit.

En tot cas, l'arribada de la velocitat variable a l'AP-7 serà possible després que d'altres trams. El Servei Català de Trànsit espera poder inaugurar al desembre el tram de l'AP7 entre Martorell i Molins de Rei, que estava previst pel setembre i fa tard. Després, ja l'any vinent, s'estendrà la mesura al tram entre Molins de Rei i l'entrada a Barcelona.