Público
Público

Caiguda d'usuaris per les obres de la macroestació de la Sagrera

Adif reformarà tres estacions de la ciutat per fer-les accessibles i més segures

JORDI MUMBRÚ

El servei de Rodalies ha perdut, per culpa de les obres, un 15% dels viatgers que entraven i sortien de Barcelona amb els trens que passen per Sant Andreu Arenal i Arc del Triomf. Actualment, per construir la macroestació de Sagrera-Meridiana, hi ha talls a les línies R3, R4 i R7 de Rodalies i també a la línia Barcelona-Manresa-Lleida.

El secretari de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, va reconèixer ahir que aquesta 'baixada del voltant del 15%' preocupa el Govern, tot i que la majoria dels usuaris perduts continuenutilitzant el transport públic. Quan acabin les afectacions, durant el mes de setembre, intentaran recuperar els passatgers perduts amb una campanya publicitària, segons va avançar ahir Nadal.

L'intercanviador de Sagrera-Meridiana, que serà el més important de la part nord de la ciutat, no estarà llest fins a finals d'any, segons les previsions.Amb el canvi, per l'estació de la Sagrera que hi ha a la Meridiana (i que no té res a veure amb la de l'alta velocitat) hi passaran les línies de Rodalies 3, 4 i 7 i les de metro L1, L5 i les prolongacions de les línies L4 i L9. La nova estació tindrà una superfície de 4.843 metres quadrats.

Tota aquesta millora, que haurà durat 17 mesos, va a càrrec d'Adif, que depèn del Ministeri de Foment. En aquesta operació s'hi invertiran 34,3 milions d'euros, segons va informar ahir el president d'Adif, Antonio González Marín, que ahir va visitar Barcelona. El mandatari va destacar que 'tot i estar en un moment de crisi, el Govern d'Espanya està complint amb el seu compromís amb Catalunya'. Fa dues setmanes, el ministre de Foment, José Blanco, va visitar les obres de l'alta velocitat de la ciutat i, davant de la premsa, va insistir en la mateixa idea.

La regidora d'Urbanisme i del districte de Sant Andreu, Gemma Mumbrú, va avançar que aquest intercanviador donarà servei a 110.000 viatgers diaris i va agrair a González Marín que hagi permès que els veïns participin en el projecte, una manera de fer que va en 'l'ADN de Barcelona', segons va dir.

A més de l'intercanviador de Sagrera-Meridiana, també es destinaran 16 milions d'euros a la millora de les estacions de Passeig de Gràcia, Plaça Catalunya i Clot-Aragó, per on passen cada dia 140.000 viatgers. González Marín va defensar que l'objectiu és reforçar la 'seguretat, l'accessibilitat i la funcionalitat'.

El responsable d'Adif va reafirmar que l'alta velocitat arribarà a França l'any 2012 i va explicar que continuen les investigacions per aclarir l'accident de Castelldefels.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias