Público
Público

Un Facebook per anara la moda

Ara fa un any que el manresà Marc Roure va posar en marxa la xarxa social Trendtation

Publicidad
Media: 0
Votos: 0

Què tenen en comú Mark Zuckerberg i Marc Roure? D'entrada el nom, l'edat, que són pèl-rojos, que són uns cracs de la informàtica, però també que no han acabat la carrera i han creat una xarxa social. Zuckerberg és el pare de Facebook, una idea que l'ha convertit en el multimilionari més jove del món. Marc Roure va posar en marxa fa un any Trendtation, el Facebook de la moda i somnia a estendre-la, algun dia, també pels cinc continents.

De moment ja disposen de 12.000 membres, 100.000 usu­a­ris únics mensuals i 300 noves fotografies diàries. Aquest agost han obert la versió en anglès del web. La seva és una xarxa social dissenyada per als amants de la moda i les tendències. 'La comparació amb Zuckerberg és molt bèstia, sobretot per una cosa: ell és nord-americà i era al lloc adequat en el moment adequat. La xarxa Facebook va créixer a Palo Alto, a Califòrnia, quan tot apareixia'.

La xarxa social ja aglutina 12.000 membres i fins a 100.000 usuaris

Roure ja ha vist The Social Net­work, la pel·lícula que explica la història de Zuckerberg i que ha estat un èxit de taquilla als Estats Units. 'Em va agradar molt perquè deixa molt clars quins són els factors perquè una empresa triomfi'. En algunes coses s'hi va veure reflectit.

Trendtation és una xarxa social vertical, és a dir, especia­litzada. Els protagonistes són tots aquells que volen compartir les seves últimes descobertes en el món de la moda. Aquí també es pot obrir un perfil, pujar fotos, fer-se fan, escollir entre un directori de 2.000 marques, descobrir nous productes... Acaba sent un catàleg de moda urbana actualitzat a l'instant, que permet saber, per exemple, que aquesta tardor els colors torrats, el camel, està sent tendència. És una comunitat formada sobretot per joves de 14 a 24 anys però oberta a tothom. Només cal tenir un correu electrònic i trenta segons per registrar-se.

'Estem creixent a poc a poc, però les previsions són bones. En els pròxims anys viurem el gran boom de la venda de roba per internet', pronostica. Els últims informes li donen la raó. L'any passat, les vendes de moda en portals web van ser de 195 milions d'euros només a l'Estat espanyol. És el doble que el 2008 i multiplica per deu les xifres del 2006, segons un informe de la consultora DBK. Es preveu tancar aquest any amb 370 milions i, el vinent, arribar als 650 milions. Per si hi havia algun dubte, el mes passat va obrir la botiga virtual de Zara.

Tota l'estructura s'aguanta només sobre quatre treballadors

Trendtation es va fent gran, però, en canvi, a l'empresa segueixen sent només quatre treballadors en una oficina al parc empresarial Can Sant Joan de Sant Cugat del Vallès. És una empresa start up que preveu començar a ser rendible el 2013 i que està integrada dins l'incubadora del grup Intercom, la mateixa empresa que va crear els portals Softonic, Infojobs o Emagister. 'A més de donar-nos suport econòmic, també ens proveeixen de la infraestuctura necessària. T'ajuden que et puguis centrar en la teva idea i tirar endavant el teu negoci. A més, va molt bé tenir a prop altres empreses com la nostra per poder compartir dubtes'.

Els responsables de la xarxa també reben el feedback constant dels seus usuaris. 'Tenim promocions amb marques, un look que escollim cada dia entre les fotos que rebem, una tira còmica que estrenem cada setmana... Hi ha una noia que vam conèixer a través de Trendtation, la B* a la Moda, que ara ens fa un videoblog amb consells d'estil. Estem molt receptius a totes les propostes'.

La constant evolució que viu el món d'internet tampoc dóna lloc a deixar-se de renovar tecnològicament. El mes vinent llançaran la versió del web per a iPhone. 'Tenim vocació internacional. No ens posem límits. L'important és el boca-orella i que la gent vagi convidant més amics. Una vegada fas pública la idea, ja no té cap valor. Es tracta de la manera com ho desenvolupes, com treballes, quines inversions podem trobar...'.

És qüestió de treballar. 'A la pel·li de Facebook es veu clar. Les grans coses només s'aconsegueixen amb una gran dedicació. I en el nostre cas, això vol dir hores davant de la pantalla'. I donar a conèixer la seva marca. Trendnation? 'No, Trendtation! El nom ve de combinar dues paraules en anglès: tendència i temptació. Com que sabíem que algú es podia equivocar, vam comprar deu dominis diferents. Així, si algú ho tecleja malament igualment podrà acabar arribant al nostre web'. Ja és això, internet.