Público
Público

Foment indulta per fi el viaducte de Castellbisbal

Les obres van ser aturades per la retallada del juliol del 2010

DAVID GUERRERO

Les obres del viaducte entre l'A-2 i l'AP-7 a l'altura de Castellbisbal que han estat aturades durant els últims mesos es reprendran en un mes. Es tracta d'un enllaç estratègic per connectar el Baix Llobregat i el Vallès Occidental a través de les dues principals vies de comunicació de la zona i al mateix temps una via fonamental per enllaçar directament l'A-2 amb l'AP-7.

Amb més del 65% ja construït, el Ministeri de Foment va decidir aturar-les al juliol en un pla de contenció per fer front a la crisi econòmica que va afectar obres d'arreu d'Espanya. Vuit alcaldes dels municipis afectats van signar l'estiu passat una declaració en què reclamaven la finalització de l'obra, i en reivindicaven la importància per a l'economia del territori.

Les obres estaven executades en un 65 % quan van ser aturades

El secretari d'infraestructures, Víctor Morlán, es va reunir ahir amb ells i els va confirmar la represa de les obres. Això sí, s'acabaran seguint el pla inicial, i les millores complementàries que encarien el pressupost inicial en nou milions d'euros no es duran a terme. Pels alcaldes beneficiats, l'important és que s'enllesteixin les obres. Després de més de mig any amb les obres abandonades, l'alcaldessa de Castellbisbal, Dolors Conde, va valorar la represa dels treballs com 'una grata sorpresa' .

Pitjor sort han patit algunes de les obres d'infraestructures ferroviàries que es veuran congelades fins a nova ordre. El soterrament de la línia 2 de Rodalies al seu pas per l'Hospitalet haurà d'esperar que millori la situació econòmica.

Els treballs tornen sense les millores que demanaven els alcaldes

El secretari d'Infraestructures va reafirmar ahir el seu compromís amb l'execució de les obres, però es va negar a marcar data d'inici. 'L'obra es farà sense cap mena de dubtes, però amb el context econòmic actual és impossible', va assegurar Morlán taxativament.

L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, va reconèixer ahir que preferiria veure les obres de soterrament ja en marxa, però va celebrar que 'l'obra no quedi oblidada en un calaix'.

Per tal de desencallar la posada en marxa incerta d'aquestes obres, el secretari d'Infraestructures i l'alcaldessa van plantejar la possibilitat de comptar amb el suport econòmic de la Generalitat per al finançament dels treballs. Morlán va explicar que plantejaran alguna fórmula de finançament 'que pugui avançar l'execució de les obres sense estar pendents de l'escenari pressupostari'.

Una altra opció que tampoc descarta Foment és el finançament privat. 'Si trobem una fórmula público-privada per fer les obres, ho farem', va assegurar Morlán. Si no funciona cap d'aquestes vies, el soterrament queda ajornat sine die i en espera d'una millora de l'escenari pressupostari de l'Estat.

El projecte de soterrament, de més de quatre quilòmetres, també inclou la construcció de l'estació intermodal de la Torrassa, on s'uniran Rodalies amb la línia 1 i 9 del metro.

No es farà el soterrament de l'Hospitalet i tampoc el de Sant Feliu de Llobregat. La capital del Baix Llobregat havia de licitar aquest 2011 unes obres que fa trenta anys que reclama, però Víctor Morlán va confirmar ahir que el soterrament de Sant Feliu també queda ajornat fins que millori l'escenari econòmic.

En aquest cas, a diferència de l'Hospitalet, el secretari d'Infraestructures no es va reunir amb l'alcaldessa, Lourdes Borrell, que es va assabentar de la notícia a través dels mitjans de comunicació. 'Encara no tinc cap notificació oficial que el soterrament no es pugui licitar durant aquest any', va assegurar Borrell, que acaba d'estrenar el càrrec fa un mes. El mes de desembre passat tots els grups polítics van fer una declaració per exigir la licitació durant aquest any.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias