Público
Público

Foment torna a ajornar el desdoblament de la N-II

 

 

ELISABET ESCRICHE

Un cop més, el Ministeri de Foment no ha complert la seva paraula i ha tornat a ajornar la represa de les obres de la N-II entre Caldes i Sils que havien de començar aquest novembre. El Ministre de Foment, José Blanco, va assegurar el passat mes de juliol que els treballs començarien abans de les pròximes eleccions.

De fet, la licitació del tram es va fer el 5 de juliol per després adjudicar-lo per un preu de sortida de 39 milions d'euros, sis més dels que estaven pressupostats, i poder començar les obres al novembre, cosa que finalment segons va confirmar a aquest diari la Subdelegació del Govern de Girona no es farà.

Els treballs es van aturar el 2009 per la retirada de la constructora

Els treballs d'aquest tram, de 6,6 quilòmetres, es van aturar el juliol del 2009 després que l'adjudicatària de les obres es retirés per l'encariment del projecte. Des d'aquell moment els alcaldes van fer pinya i van reclamar diverses vegades a Foment que es reprenguessin les obres com més aviat millor.

Des del territori s'han pres amb resignació aquest nou retard. Asseguren que fins que no vegin les màquines treballant no es creuran cap promesa que vingui de Madrid. 'Les obres són una necessitat que clama al cel', reitera l'alcalde de Caldes de Malavella, Salvador Balliu, que adverteix que, de la manera que s'ha deixat la carretera, fa que sigui molt perillosa la circulació, i més tenint en compte que hi ha un gran volum de trànsit. 'Hi ha hagut diversos accidents', assegura.

L'accés més precari és el de la urbanització Tourist Club, on viuen 200 famílies. 'Tenen una entrada complicada i algun dia tindrem un disgust', afegeix.

Desconfiança dels alcaldes, que ara temen el canvi en el Govern central

Altres trams aturats

A part del de Caldes a Sils, també hi ha dos trams més que s'han deixat a mig fer: el de Sils a Maçanet i el de Medinyà a Orriols. En el primer, una de les empreses adjudicatàries va fer fallida, i en el segon situat al nord de Girona el ministre de Foment va decretar paralitzar les obres poc després d'haver-les començat a causa de les retallades pressupostàries que va dur a terme el Govern central el juliol del 2010. Tot i que ja ha passat més d'un any, en un recorregut de tres quilòmetres continua havent-hi els cartells que anuncien la construcció de l''autovia del nord-est', muntanyes de sorra a banda i banda de la carretera, blocs de formigó i, fins i tot, les línies grogues a la calçada que indiquen que s'està treballant a la zona.

'És una vergonya', assegura Dolors Rovirola, l'alcaldessa de Vilademuls, municipi afectat per aquest tram. Rovirola denuncia la manca d'informació per part del Ministeri de Foment i alerta que la via està cada cop més degradada a causa de les pluges. 'Com que l'actual Govern no reacciona, haurem d'esperar a veure què passa en el proper mandat', explica resignada. Els alcaldes, no obstant això, temen que un canvi de govern en les properes eleccions faci que s'eternitzi encara més la finalització de l'autovia.

Només s'ha acabat un tram de set quilòmetres entre Caldes i Fornells

El tram de Medinyà a Orriols, juntament amb el de Fornells de la Selva a Caldes de Malavella l'únic que està desdoblat, formen part de la circumval·lació de l'àrea urbana de Girona, on l'AP-7 i la N-II passaran per una mateixa via de quatre carrils. Acesa, que està ampliant l'autopista, ha d'obrir una sortida a Vilademuls, però no ho pot fer fins que Foment mogui fitxa.

Pel que fa a la resta del tram nord, el que va d'Orriols a la Jonquera, continua en fase molt embrionària. L'únic traçat acabat entre Fornells de la Selva i Caldes de Malavella, culminat el 2007, té vuit quilòmetres. Els treballs van durar quatre anys, el doble del que estava previst, i van costar 48,5 milions d'euros.

 

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias