Público
Público

El Govern torna a endarrerirel metro a la Zona Franca

El conseller Recoder diu que el ramal s'ajorna fins després del 2014

Publicidad
Media: 0
Votos: 0

La Generalitat endarrerirà encara més les obres de la línia 9 del metro, i la posada en marxa del tram que ha d'arribar a la Zona Franca s'ajornarà fins després del 2014. Així ho va anunciar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, dins de l'exposició de les partides pressupostàries del seu departament per aquest any davant la pertinent comissió parlamentària.

Recoder va presentar un curs de durs ajustos en la inversió pública i va culpar el sobrecost de l'obra del retard de la L9, la qual va qualificar com 'la llosa més gran' que suporta el Govern. El conseller va concretar que la L9 tenia un pressupost inicial de 6.927 milions d'euros que finalment ascendirà a 16.000 milions una vegada sumat el finançament, cosa que obliga la Generalitat a ajornar de nou l'execució d'alguns trams.

El titular de Territori i Sostenibilitat considera la L9 'la llosa més gran'

La tisorada a Territori i Sostenibilitat també afecta els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). El Govern ha decidit suspendre temporalment la prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell i Terrassa per poder buscar noves fórmules de finançament que permetin garantir la finalització de les obres.

Lluís Recoder va voler aclarir durant la seva exposició que la línia del metro arribarà el 2014 a l'aeroport del Prat, atès que es considera una prioritat, però va assegurar que s'ha fet necessari replantejar el calendari del tram que ha d'arribar a la Zona Franca.

El ramal que enllaçarà aquesta línia amb la Zona Franca només es pot garantir que estigui operatiu com a via de servei, per arribar fins a les cotxeres, però no estarà a punt el 2014 per al transport de persones, va assegurar el conseller.

La Generalitat tambésuspèn la prolongació dels Ferrocarrils a Terrassa i Sabadell

Respecte a l'impàs a FGC, el titular del departament es va mostrar 'previngut' a l'hora d'avançar calendaris per a l'execució d'aquesta obra, encara que va dir confiar que es puguin acabar els treballs a Terrassa el 2013 i a Sabadell el 2015.

El pressupost de la conselleria pel 2012 s'eleva a 1.563 milions, dels quals el 40% 'està hipotecat', en paraules de Recoder, ja que es destinarà a fer front als deutes generats pel finançament de projectes ja executats o en marxa. Recoder va assegurar que el 60% disponible del pressupost s'utilitzarà per donar prioritat a les polítiques socials.

La majoria dels partits de l'oposició han posat en dubte la sensibilitat social d'aquests pressupostos, sobretot per la paralització del pla de barris i la pujada de les tarifes del transport públic, i l'eliminació de línies de bus.