Público
Público

La L9 del metro arribarà el 2014 a l'aeroport tot i les retallades

La tuneladora treballa en la perforació dels últims 250 metres de la L10 a l'Hospitalet

D. CORDERO / D. GUERRERO

El metro arribarà a l'aeroport del Prat el 2014. El tram sud de la nova línia 9 no patirà les retallades pressupostàries excepte en determinades estacions i mantindrà el calendari previst d'inauguracions. En l'aire queda, no obstant això, el tram central, el que haurà d'unir el que ja està en servei des de la Sagrera fins a Ba­da­lona i Santa Coloma de Gra­menet amb la banda del Llobregat. El Departament de Territori busca fórmules per poder finançar l'única part de l'obra, d'uns set quilòmetres de llarg, que no compta encara amb assignació pressupostària per acabar-la.

Per poder complir amb les pautes de tresoreria de la Generalitat, Territori treballa en la selecció d'estacions previstes que no es construiran per reduir la factura inicial del projecte. Encara se n'ha d'acabar l'anàlisi, però ja hi ha alguna estació sentenciada. Per exemple, la de La Ribera del Prat, plantejada en una zona que s'ha d'urbanitzar en el futur, però que actualment és una zona de cultius. També es deixaran per més endavant estacions que estan molt a prop d'altres amb més demanda.

Territori busca recursos per finançar el tram central de la línia

Aquestes van ser les grans conclusions de la trobada sota terra que van tenir ahir el conseller i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias. A Collblanc, on hi haurà un dels intercanviadors de la línia, Recoder va simular una lliçó magistral de com evolucionen les obres en l'estrena de Trias com a màxim representant de la ciutat en una obra pública. L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, hi va assistir com a alumna convidada. Tots dos, Trias i Marín, estaven plenament satisfets de saber que no hi haurà més endarreriments.

Especialment Trias, que veu en la connexió dels municipis del Llobregat una de les seves apostes per al que en campanya CiU va anomenar la Porta Llobregat, un territori en què prenen especial relleu l'aeroport i el port. 'La línia 9 és la prioritat més gran de la ciutat de Barcelona', va dir l'alcalde.

La construcció dels túnels de tot el tram sud de les línies 9 i 10 està gairebé acabada. La L9, la que va a l'aeroport, té tot el túnel fet i ara els operaris treballen en la seva divisió per la meitat perquè una via passi per sobre de l'altra.

En el cas de la L10, falten 250 metres de túnel, en el tram que justament farà la connexió amb la L9, però la conselleria treballa amb la previsió que el mes d'agost el túnel estigui acabat. Aquest tram, de poc més de dos quilòmetres, ha estat el més complicat per les característiques del subsòl. Al conseller Recoder li va faltar temps per demanar que els tècnics expliquessin que va ser la tuneladora que s'encarrega d'aquestes obres la que es va quedar un any sense perforar per una avaria en una zona de difícil accés.

Oblidat ja aquell greu tràngol, la tuneladora va començar la setmana passada a perforar després d'estar tres mesos en tasques de manteniment. Aquest talp està situat ara sota la Ciutat Judicial, a l'Hospitalet, i es dirigeix cap al Gornal.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias