Público
Público

Quan algú té la sort de trobar el seu lloc al món

Publicidad
Media: 0
Votos: 0
Comentarios:

Han passat més de 50 anys, però continua sent una de les escenes més recordades de la història del cine. És de nit, Marilyn Monroe i Tom Ewell van passejant pel carrer i, quan passen per un respirador del metro, a la temptació rossa se li aixequen les faldilles i les seves cames queden al descobert. L'argument de La temptació viu a dalt, film de Billy Wilder, transcorre a Nova York.

Localitzar exactament on es va rodar aquesta escena ja és una tasca més àrdua, tot i que hi ha empreses especialitzades a organitzar rutes temàtiques per la ciutat que la inclouen en el seu itinerari. És el cas de Cap a Nova York, fundada recentment pel català Marc Tió amb la intenció de reinventar-se professionalment.

Marc Tió va marxar a Nova York quan se li va acabar la feina a TV3

Tot i la seva joventut, el Marc és un periodista amb una àmplia trajectòria en informatius de televisió. La seva última feina a Barcelona, però, havia estat com a guionista d'El club, el magazín de tarda de Televisió de Catalunya. Quan el seu presentador, Albert Om, es va acomiadar dels espectadors després de cinc anys en antena, el Marc va veure clar que era el moment idoni per fer una parada en el camí i atendre més a les seves inquietuds personals que no pas a les professionals.

'Amb la crisi, les alternatives de cara a trobar una nova feina eren o bé inexistents, o bé més del mateix. Tenia la sensació que havia de començar un altre cop de zero, i per fer-ho a Barcelona, millor en un altre país', explica. Comptava, a més, amb estalvis suficients per no haver-se de preocupar de buscar feina durant una temporadeta. Que fos Nova York la ciutat triada no va ser una casualitat, sempre havia estat un referent per al Marc. Tot i això, no va voler llançar-se a l'aventura sense assegurar-se, abans, uns mínims, així que va contactar amb un amic català que ja hi vivia i van decidir compartir pis. També va aconseguir unes pràctiques de sis mesos en una productora de cine, Lightly Story, que li van permetre aconseguir el visat. 'La meva tasca consistia a llegir els nous guions que rebia la productora i redactar una sinopsi perquè ells valoressin si valien la pena'.

Ara que ja ha passat més d'un any des que va marxar de Barcelona, parla com si no tingués cap mena de dubte que ha trobat el seu lloc al món. Per això ni s'ha plantejat tornar. Sobretot ara, que, tret d'esporàdiques col·laboracions com a corresponsal a Nova York de l'emissora de ràdio RAC-1, inverteix tot el seu temps en la nova empresa.

Després de fer pràctiques, ha creat la seva pròpia empresa

La idea de Cap a Nova York, segons comenta el periodista amb ironia, surt 'després d'un estiu rebent 50.000 amics i 50.000 mails d'amics demanant informació sobre com moure's per la ciutat. Vaig pensar que aquí hi havia un mercat, que la gent necessitava una persona que els assessorés a l'hora de planificar unes vacances o una estada per feina o per estudis. I se'm va ocórrer fer una pàgina web oferint-me a ser els seus ulls i les seves mans'.

Des que va engegar el projecte, fa només uns tres mesos, ja han passat uns quants clients per l'empresa. N'hi ha que volen fer turisme, i demanen tant que se'ls ajudi amb l'organització del viatge reserva d'hotel, per exemple com a divertir-se durant la seva estada reserva d'entrades per a espectacles, museus o partits de futbol, itineraris per la ciutat, sopars als millors restaurants, etc.. D'altres volen aprendre anglès. 'Els oferim la possibilitat d'aconsellar-los en quina acadèmia poden estudiar amb horaris flexibles, fins i tot gratis, i en quines empreses poden fer pràctiques', explica el Marc. I un tercer grup de clients són els empresaris. Per a aquests, Cap a Nova York exerceix de pont entre catalans i americans, ajudant-los a organitzar el seu viatge i a fer qualsevol gestió.