Público
Público

Rodalies tem més avaries durant almenys dos anys

Problemes elèctrics van tornar a provocar aturades ahir

DANI CORDERO

Una altra avaria en hora punta va deixar ahir sense servei la línia R1 de Rodalies, entre Sant Adrià i Mataró. Tot i que no va ser tan greu com la de divendres passat, que va obligar a rescatar el passatge de dos combois, la circulació es va aturar una hora a causa de l'avaria de la subestació de Sant Adrià de Besòs. Com a conseqüència, un tren es va espatllar i va quedar aturat durant dues hores. El problema d'electricitat no és el primer i tampoc serà l'últim: la Generalitat no espera que les incidències es redueixin a xifres normals fins d'aquí dos anys.

Aquest és el termini compromès pel Ministeri de Foment per tenir fetes les inversions en temes de subministrament elèctric en el seu pla 2008-2015. En aquest període s'haurien d'haver canviat les catenàries antigues i haver renovat el parc d'estacions elèctriques que donen servei a la xarxa ferroviària de Barcelona, per garantir l'estabilitat elèctrica necessària per fer anar unes vies amb un pas important de combois cada dia.

La Generalitat creu que encara hi ha el doble d'incidències del normal

Justament, una d'aquestes inversions és la que es du a terme a Sant Adrià de Besòs, la mateixa que ahir va originar el problema i que, després d'aïllar-la del sistema, va permetre reprendre el servei al tram afectat.

El coordinador tècnic de Rodalies, Marc García, assegura que les incidències s'han reduït de 'forma brutal' en els últims tres anys, tot i no aportar dades. Al gener, Rodalies va registrar 24 incidències 'destacables', que serien aquelles que ocasionen aturades de més de 15 minuts. Al juliol, la xifra havia caigut a 17. Però tot i la millora, García considera que, per arribar a un nivell de normalitat, aquesta xifra s'hauria de reduir entre 'dues i dues vegades i mitja', ja que dóna per fet que no es podran reduir a la totalitat.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias