Público
Público

Una usuària del Bicing mor atropellada per un camió

La víctima va ser copejada quan el vehicle va intentar girar pel carrer Aribau

PÚBLIC

Una usuària del Bicing de 49 anys va ser atropellada mortalment per un camió ahir cap a les 15.30 hores a l'Eixample de Barcelona. L'accident va tenir lloc a la confluència dels carrers Aribau i Diputació quan la víctima, que conduïa una bicicleta del sistema de lloguer urbà, anava pel carril bici del carrer Diputació i va ser copejada per un camió de càrrega que circulava en paral·lel i que volia girar pel carrer Aribau. Fins al lloc dels fets s'hi van desplaçar una unitat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i la Guàrdia Urbana de Barcelona, però no van poder fer res per salvar la vida de la dona accidentada.

Arran de l'atropellament, els agents de la Guàrdia Urbana van haver de tallar durant poc menys de dues hores el trànsit del carrer Aribau a l'altura de la Gran Via de les Corts Catalanes i al carrer Diputació a l'altura de Balmes. La policia, després de fer l'atestat, va obrir una investigació per aclarir les causes de l'accident.

L'accident va ocórrer al lloc on ja va haver un accident mortal de bicicleta el 2010

Com és preceptiu, poc després de l'accident, la Guàrdia Urbana va sotmetre el conductor del camió als controls d'alcohol i drogues. L'home va donar negatiu en tots dos. Els agents també van recollir diferents proves per elaborar l'atestat sobre l'accident i van interrogar diversos testimonis visuals de l'accident.

Aquest és el segon accident mortal que pateixen els clients del Bicing i, a més, posa en evidència el perill de determinats trams dels carrils bici al centre de la ciutat, sobretot quan un vehicle gira per agafar un altre carrer travessant un carril bici, on la prioritat recau en el ciclista.

Les entitats ciclistesrecorden el perill de les cruïlles de l'Eixample

El 2010 hi va haver un accident mortal en aquest mateix carril, a la confluència amb Tarragona, va recordar ahir el president del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Joan Valls. La perillositat més gran es dóna en els punts en què conflueixen les bicicletes que continuen la seva trajectòria en línia recta i els vehicles que giren en direcció muntanya.

El president del Bicicleta Club de Barcelona (BACC), Joan Valls, i el portaveu de l'Associació per a la Defensa de la Bicicleta (ADB), Roberto Castro, van explicar que aquest tipus d'accident és el més freqüent a la ciutat. Cada any es produeixen a la capital catalana uns 400 accidents de bicicleta, dels quals una vintena són de gravetat. L'any passat van morir dos ciclistes als carrers de Barcelona, mentre que en els dos anys anteriors no va haver-hi víctimes mortals en vehicles de pedals.

El BACC ha proposat a l'Ajuntament que instal·li miralls en els semàfors dels encreuaments perquè els vehicles puguin veure la circulació de les bicicletes i que en aquests encreuaments s'instal·lin punts avançats perquè les bicicletes quedin per davant dels cotxes.

Roberto Castro va recordar que els conductors de bicicleta han de 'tenir un plus de sobreprotecció i ser molt curosos, per la falta de civisme i cura d'alguns conductors de cotxes i camions'.

L'accident mortal va ocórrer justament un dia després que els usuaris del Barcelona Bicing es beneficiïn d'una assegurança obligatòria més àmplia que la del 2011 i que cobreix danys propis, a tercers i defensa legal.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias