Público
Público

Un exdirectiu de Ferrovial nega que la companyia obtingués obres a canvi de pagar comissions a CDC

Com ja va fer Daniel Osàcar, extresorer de la formació, Pedro Buenaventura intenta desmentir l'entramat de finançament irregular del partit, malgrat la claredat de les proves. 

Pedro Buenaventura en la declaració del cas Palau. EUROPA PRESS

EUROPA PRESS

L'exdirectiu de Ferrovial Pedro Buenaventura ha negat aquest divendres en el judici del cas Palau que l'empresa obtingués obres públiques a Catalunya a canvi de pagar presumptes comissions a CDC a través de la institució musical. "Rotundament no", ha resolt Buenaventura, a qui el fiscal li demana quatre anys i mig de presó per ser suposadament la persona que va enviar quantiosos fons de la constructora a CDC a canvi de l'adjudicació d'obra pública, com la Línia 9 de Metro i la Ciutat de la Justícia, on se celebra el judici.

Buenaventura ha explicat que les reunions que va mantenir amb l'expresident del Palau, Fèlix Millet, van ser per les obres de remodelació del Palau i la construcció del Petit Palau per part de Ferrovial i, ha negat haver tingut cap contacte amb els extresorers de CDC, Carles Torrent i Daniel Osàcar: "Mai els vaig conèixer".

El fiscal li ha mostrat dos correus electrònics i fax de Millet dirigits a ell en els quals li esmentava una obra d'un pavelló a Sant Cugat del Vallès que va obtenir Ferrovial i li demanava parlar del tema d'obra pública, que ell no ha recordat, assegurant que la seva empresa movia anualment un pressupost de 4.000 milions d'euros: "No puc recordar-ho, és impossible". A preguntes del seu advocat, Cristóbal Martell, ha concretat que "no coneixia aquests documents abans de la causa judicial" i ha puntualitzat que no porten justificant d'haver-los rebut.

Sobre una carta manuscrita -aportada per la nova direcció del Palau a la causa- que porta la seva signatura en la qual li demanava a Millet un esforç davant una mesa de contractació, ha indicat que no pot assegurar que sigui la seva signatura i que tampoc recorda un intercanvi de documentació amb ell sobre posicionament de Ferrovial en concursos que res tenien a veure amb el Palau.

L'exdirectiu de la constructora ha admès que Millet era molt insistent i "pressionava" perquè Ferrovial aportés més als convenis de patrocini perquè assegurava que el Palau tenia dèficit o necessitat de liquiditat per promocionar els seus concerts i esdeveniments. Ha justificat els 11 milions d'euros que va pagar Ferrovial al Palau de la Música entre 2001 i 2010 en matèria de patrocini per la importància de la institució musical a Catalunya, la rellevància d'esdeveniments com el concert inaugural i el fet que poguessin estar realitzant una obra en un edifici patrimoni de la Humanitat. "Tenir en catàleg una obra com el Palau t'obre milers de portes d'altres edificis emblemàtics", ha manifestat.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?