Público
Público

Més espectadors i menys beneficis per al teatre

Grups clàssics, musicals i comèdies són la recepta per a la nova temporada

BERTA DEL RÍO

El teatre barceloní li 'plan­ta cara a la crisi amb eficàcia', segons el president de l'Associació d'Empreses de Teatre a Catalunya (Adetca), Daniel Martínez. Però l'increment del 2% en el nombre d'espectadors durant la temporada 2010-2011, fins a arribar a 2,6 milions de persones, no s'ha vist reflectit en uns beneficis més alts per al sector teatral. La baixada del preu de les entrades que va passar dels 28 euros de mitjana als 26 euros aquest any i l'absència de grans superproduccions musicals van ser dues de les raons que Martínez va apuntar per justificar la pèrdua de 2,6 milions d'euros amb relació a l'any passat.

El president de l'associació teatral va valorar els resultats de la darrera temporada com 'molt positius' i va declarar que 'ser optimista no està de moda, però això és el món del teatre'. Martínez va destacar la importància de l'èxit a la taquilla en recordar que al febrer la indústria del teatre va preveure un descens de fins a un 2% de l'assistència d'espectadors a les sales barcelonines. Tot feia pensar que havia de ser una temporada negativa, però 'un canvi d'actitud per part dels espectadors entre els mesos de març i juny va provocar una remuntada de les xifres', va explicar el president d'Adetca.

Els musicals s'imposen en les taquilles al teatre convencional

L'espectacle 40 el Musical, la comèdia Pel davant i pel darrera i l'exitosa creació del dramaturg Jordi Galcerán, El mètode Grönholm, lideren la llista de les obres amb més espectadors en sales de més de 200 butaques, mentre que Luces de bohemia, El club de la magia i El casament dels petitburgesos ho fan en les 22 petites sales de Barcelona. Les bones xifres registrades per 40 el Musical 125.000 espectadors i 262 funcions en 38 setmanes mantenen la tendència de lideratge dels musicals, iniciada la temporada 2006-2007 per Grease, el Musical.

El Gran Teatre del Liceu va ser la sala que va acollir més espectadors, i el Teatreneu, el més visitat entre les sales de menys de 200 butaques. D'altra banda, tres noves sales (El Molino, Sala Atrium i el Lliure de Gràcia) van contribuir a l'increment del nombre de sales, de 47 a 54, així com del nombre total d'espectacles, que va passar de 836 a 948.

Els autors del país (34%), les produccions autòctones (15%) i el català com l'idioma més present al teatre (44%) van marcar una temporada 'notable, caracteritzada per dos trets distintius; poques reposicions i l'increment del risc autòcton en la producció dels espectacles', com va explicar el president d'Adetca.

El català és l'idioma més utilitzat

'Suposo que, davant les adversitats, la gent té ganes de riure', va dir Toni Albaladejo, vicepresident d'Adetca, que va destacar que aquesta temporada estrenaran obres de companyies històriques, com ara Tricicle, Comediants, Dagoll Dagom i La Cubana'. Albaladejo va explicar que 'es programaran muntatges musicals de molt gran format i comèdies farcides de nova creació'.

La nova temporada va ser presentada oficialment ahir a la nit al TNC, en la desena edició de la gala Catalunya aixeca el teló

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias