Público
Público

Pla per rellançar l'Anella Olímpica

La promotora Live Nation impulsarà noves activitats culturals i esportives

LÍDIA PENELO

Els Rolling Stones, Madonna i U2 fa molts anys que inclouen Barcelona en la ruta de les seves gires mundials. La confiança que les grans estrelles, i els seus representants, fan a la capital catalana té un denominador comú: la promotora internacional Live Nation. Aquesta empresa nord-americana, especialitzada en grans esdeveniments, gestionarà la programació de l'Anella Olímpica, després d'haver guanyat el concurs convocat per l'ajuntament.

La qüestió quedarà oficialment resolta en la propera comissió de Presidència del consistori, on s'acceptarà l'oferta econòmica presentada per la promotora.

L'Ajuntament de Barcelona i la promotora signen el conveni aquest mes

L'empresa creada entre la promotora i l'ajuntament s'anomenarà en un principi Anella Olímpica SA, i el contracte se signarà per un període de deu anys. Els escenaris que gestionarà aquesta nova empresa mixta són el Palau Sant Jordi i la seva sala annexa, l'Estadi Olímpic Lluís Companys i l'esplanada exterior que envolta aquests recintes.

Els artífexs d'aquesta injecció de capital privat, que revifarà la programació d'unes instal·lacions que a partir d'ara dormiran poques nits, no duen cognoms americans i tenen molt a veure amb Barcelona.

'Hi ha molt per fer, és qüestió d'empènyer', diu Gay Mercader

Live Nation s'ha fet gran arreu del món comprant les promotores més importants de diversos països. En el cas d'Espanya, la promotora que va comprar fa quatre anys va ser Gamerco, l'empresa que reunia els projectes de Gay Mercader, Pino Sagliocco i Roberto Grima. Aquest triumvirat va sacsejar el panorama musical i els seguidors de grans estrelles del rock o de grups emergents gairebé desconeguts han deixat de fer quilòmetres per anar a un concert.

'Fa molts anys que treballem per la música en viu d'aquesta ciutat. Potenciar l'Anella Olímpica és una aposta global de Live Nation que permetrà que Barcelona no deixi de ser una de les estrelles musicals d'Europa', argumenta Pino Sagliocco. Va començar a organitzar concerts quan era un marrec, i als anys vuitanta va fer el salt internacional amb artistes com Ray Charles, BB King, Spandau Ballet o Frank Zappa.

Els tres promotors asseguren que cal integrar l'Anella Olímpica a la vida quotidiana dels ciutadans, i per fer-ho diversificaran l'oferta i n'aprofitaran l'exterior, sobretot a l'estiu. Les cites esportives internacionals i les convencions mundials també entren en la seva agenda.

'Hi ha molt per fer, només és qüestió d'empènyer. Barcelona, juntament amb Londres i París, és una destinació molt atractiva per als músics, sobretot per a les seves dones', argumenta Gay Mercader. L'home que va portar per primera vegada els Stones a Espanya l'any 1976 recorda que va començar a muntar concerts perquè ningú ho feia. 'Vivíem en un país molt trist, encara sort que hi havia llocs com La Paloma o El Molino. M'hi van portar una nit del 1968 i encara recordo en Johnson vestit de llagostí damunt l'escenari. S i la Lady Gaga ho hagués vist fliparia', diu un dels homes forts de Live Nation.