El català Marc Murtra substitueix Álvarez-Pallete com a president executiu de Telefónica
L’empresa argumenta que la decisió respon a la necessitat d’ajustar-se a "la nova estructura accionarial"

Barcelona--Actualitzat a
El consell d'administració de Telefónica ha nomenat aquest dissabte el català Marc Murtra com a nou president executiu de la companyia, segons han informat ells mateixos a través d'un comunicat. La decisió de substituir José María Álvarez-Pallete per Murtra respon a la necessitat d’adaptar-se a "la nova estructura accionarial de Telefónica" i a la voluntat expressada per "alguns accionistes rellevants" d’obrir "una nova etapa a la presidència executiva".
Amb l’entrada del fons saudita STC a l’accionariat, el Govern espanyol, a través de la SEPI [Societat Estatal de Participacions Industrials], s’ha convertit en el principal accionista d’aquesta companyia considerada estratègica. Per aquest motiu, el nomenament de Murta ha despertat crítiques en l'òrbita del PP. Segons la secretària general dels populars, Cuca Gamarra, el Govern de Pedro Sánchez vol estendre la seva influència "encara que sigui a costa d’una de les companyies marca Espanya a l’exterior i líder del sector". Ha carregat contra el president espanyol aquest dissabte en un acte a Barcelona.
Qui és Marc Murtra?
Marc Murtra va néixer a Blackburn (Regne Unit) l'any 1972, però es va graduar en Enginyeria Industrial a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Fins ara havia estat president d'Indra ―des del 2021― i conseller d'Industria de Turbo Propulsores i d'Ebro Foods. Ha ocupat càrrecs públics de la mà del PSC, com el de director general de Red.es i el de director de gabinet del ministre d'Indústria, Turisme i Comerç del Govern d'Espanya Joan Clos. A més, també va treballar per a l'Ajuntament de Barcelona, on va ser gerent d'Educació, Cultura i Benestar.
La UGT demana explicacions pel canvi "intempestiu"
El sindicat UGT, majoritari a l'empresa, ha reclamat que la nova direcció mantingui el "consens" i la "negociació d'acords" amb la plantilla i, alhora, ha demanat explicacions a la SEPI pel relleu "intempestiu". El col·lectiu ha titllat d'exitosa la trajectòria i la feina d'Álvarez-Pallete, que ha estat al capdavant de Telefónica durant més de vint anys. Aquest ha dimitit com a membre del consell d’administració de Telefónica en ser destituït com a president.
“Al marge de les lògiques i puntuals divergències existents en qualsevol negociació, el president de Telefónica ha sabut respectar i afavorir l’especial idiosincràsia de les relacions laborals a la nostra empresa, basades en el diàleg, la negociació i la concertació”, ha dit UGT en un comunicat.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.