Público
Público

Girona potenciarà que els influenciadors publiquin en català a les xarxes

És un dels objectius que es marca la nova regidoria de Llengua Catalana, nascuda de l'acord a tres bandes entre Guanyem, Junts i ERC. Una de les primeres accions serà fer un mapa sobre la situació lingüística i teixir "aliances"

Un mòbil amb el logotip de TikTok davant de l'Ajuntament de Girona
Un mòbil amb el logotip de TikTok davant de l'Ajuntament de Girona. Xavier Pi / ACN



L'Ajuntament de Girona vol potenciar que els influenciadors publiquin continguts en català a les xarxes socials per enfortir la llengua i promoure la ciutat. És un dels objectius que es marca la nova regidoria de Llengua Catalana, nascuda de l'acord a tres bandes entre Guanyem, Junts i ERC, liderada per Núria Riquelme.

Una de les primeres accions serà fer un estudi i un mapa sobre la situació lingüística a Girona, el que permetrà planificar accions per impulsar el català, així com concretar-ne els recursos al pressupost per al 2024 (el primer del tripartit). La nova regidoria treballarà de bracet amb les entitats que hi ha a la ciutat, i a través "d'aliances i complicitats" amb els diferents sectors, han detallat.

"La llengua ha de ser un espai de trobada i que permeti obrir portes. Mai s'ha de convertir en una imposició, perquè els catalans ja sabem què passa quan això es dona", defensa la vicealcaldessa Gemma Geis. El món digital és "un àmbit estratègic" on cal incidir per impulsar el català, conjuntament amb el dia a dia al carrer, afegeix.

A banda de les es accions que s'impulsin en el dia a dia, hi ha més camp a recórrer a l'hora d'implicar el teixit econòmic i social de Girona en la promoció del català. I especialment "amb les noves tecnologies i els nous canals de comunicació", segons detalla la responsable gironina.

Segons un estudi recent del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, fet de manera conjunta amb l'agència Imagina, a Catalunya un 95% dels qui tenen més de 16 anys són usuaris habituals de, com a mínim, una xarxa social. Així, la nova regidoria vol reconèixer aquells influenciadors que bolquin continguts en català, des d'aquells que pengen vídeos que són una finestra d'allò que fan diàriament a d'altres publicacions més específiques.

"Cada vegada tenim més influenciadors gironins i hem de mirar que parlin en català perquè els nostres fills i filles trobin allò que busquen en la nostra llengua", explica Geis. "A Girona creiem que podem trobar un espai per reconèixer-los a través d'un segell que els posi en valor i que ens ajudi a enfortir la llengua", precisa la també regidora de Promoció Econòmica.

Feina transversal

La vicealcaldessa de Girona explica que la nova regidoria de Llengua Catalana serà, sobretot, transversal, perquè l'ús del català s'estén a nombroses àrees del nou govern. "Haver prioritzat la llengua i fer que hi hagi una regidoria específica demostra que el català és també un baluard de la ciutat i del nou equip de govern", subratlla Geis.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?