El Govern triplica l'adquisició de pisos per tanteig i retracte, superant els 1.800 immobles anuals
La mitjana dels últims anys era comprar al voltant d'entre 500 i 560 pisos. La consellera Paneque detalla que s'estan tramitant 2.100 sol·licituds de préstecs per a joves per a l'entrada d'un primer habitatge

Barcelona-
El Govern de la Generalitat ha triplicat l'adquisició de pisos per la fórmula de tanteig i retracte aquesta legislatura superant els 1.800 immobles anuals. Ho ha anunciat aquest dilluns la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, que ha precisat que la mitjana dels últims anys era comprar al voltant "de 500 o 560 pisos anuals". La titular ha defensat que aquesta és una forma "ràpida" d'incrementar el parc públic.
Paneque ha recalcat que el tanteig i retracte comporta "un esforç econòmic important". Tot i això, és una aposta de l'actual Executiu i ha recordat que una de les primeres operacions van ser 672 pisos del fons Divarian. "D'aquestes 672 famílies que hi vivien, la Generalitat cada any traslladava vuit milions d'euros" en ajudes de lloguer. La consellera ha reflexionat "si és raonable rendibilitzar un parc d'habitatge privat amb aquests nivells d'inversió".
La titular de Territori ha indicat que la "manca d'oferta" immobiliària ha afectat especialment les "classes mitjanes i treballadores". En aquest sentit, ha apuntat que en la dècada dels 80 i 90 amb tres anys d'estalvis es podia afrontar l'entrada d'un pis i "en aquests moments és de 14 anys de vida laboral".
Préstecs per al primer habitatge
D'altra banda, la membre de l'Executiu català ha precisat que s'estan tramitant unes 2.100 sol·licituds dels préstecs per fer el pagament de l'entrada del primer habitatge per als joves de fins a 35 anys. En total, s'han rebut més de 3.000 peticions, segons ha detallat aquest dimarts la també portaveu del Govern de la Generalitat, durant la seva intervenció a la jornada d'habitatge organitzada per elDiario.es.
Paneque ha precisat que la iniciativa compleix amb les previsions fetes i que això fa "esperonar amb la convocatòria" per a l'any vinent, amb 100 milions d'euros més. Alhora, no ha descartat incloure "altres perfils" dins d'aquestes ajudes. La consellera ha recalcat que l'immoble adquirit "quedarà protegit amb un preu limitat i perquè no es pugui especular".
Crida al sector privat
La membre de l'Executiu ha fet una crida al sector privat perquè "formi part de la solució" en aquesta problemàtica de l'habitatge. Ha anunciat que en les pròximes setmanes sortiran més de 600 solars i ha reblat que el sector públic "ha de posar els recursos suficients i el privat ha de fer la seva part perquè tots plegats puguem trobar un horitzó d'esperança".
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.