L'editorial Raig Verd engega una campanya de suport per garantir "la supervivència" del projecte
Reconeix que ja s'ha reduït l'equip i que el següent pas serà el tancar el segell juvenil si la situació no millora. Encadena caigudes del 30% de la facturació mensual

Barcelona-
L'editorial Raig Verd ha engegat una campanya de suport per garantir "la supervivència" del projecte nascut el 2012. A través d'un comunicat reconeix que es troba en una situació "delicada" que l'ha portat a reduir part de l'equip. També lamenta que si la situació no millora, el següent pas serà tancar el segell juvenil Indòmita, seguit d'una reducció de les publicacions o, fins i tot, el plantejament de la viabilitat de l'editorial.
"Llancem aquesta campanya que convida a subscriure's, comprar llibres al nostre web, difondre'ls, posar-los a la venda en el cas de les llibreries, recomanar-los en el dels prescriptors, i qui vulgui, fer-los seus d'alguna manera perquè la seva publicació tingui sentit", sosté.
Al mateix comunicat, Raig Verd explica que aquest any ha tingut cada mes una facturació a llibreries d'un 30% per sota de l'any anterior, i aquest mes del 35%. Entre els motius, l'editorial creu que l'allau de publicacions dels últims anys dificulta que els lectors arribin a les seves publicacions i a les de moltes altres editorials com la seva.
Deriva "homogeneïtzadora" de les xarxes
També assenyala que els canvis en l'entorn digital acompanyen aquesta deriva "homogeneïtzadora", amb algorismes que eviten "la denúncia" i que "silencien la part més compromesa" del seu projecte amb el feminisme, l'antiracisme, la denúncia de l'emergència climàtica, la transfòbia, el colonialisme o l'imperialisme.
"Quan vam començar, les xarxes ens permetien un contacte directe amb els lectors on intercanviàvem impressions sobre els llibres que fèiem. Avui això ja no és possible perquè els nostres hàbits i la nostra manera d'interactuar han canviat i perquè les xarxes afavoreixen un tipus de contingut molt més insubstancial", lamenta.
Finalment, l'editorial considera que els "recursos i el poder" juguen un paper clau, ja que el seu projecte no té la capacitat d'arribar arreu. "Raig Verd no és una empresa que reparteixi beneficis, tot el que generen els llibres es reinverteix en altres llibres i els sous de les persones que hi treballen són equitatius", subratlla, "tenim novetats dissenyades i preparades amb molta il·lusió, només ens cal una empenta, per això ara demanem un cop de mà".
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.