Un nou tram de Via Verda permetrà unir els parcs naturals dels Ports i del Delta de l'Ebre
S'han aprovat definitivament les obres del tram de la Via Verda de la Val de Zafan que va de Tortosa a la Ràpita. El projecte té un cost de 6,3 milions, cinc dels quals finançats pels fons Next Generation

El ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat aquest divendres de forma definitiva la segona fase del projecte d'extensió de la Via Verda de la Val de Zafan de Tortosa (Baix Ebre) a la Ràpita (Montsià), que permetrà unir els parcs naturals dels Ports i del Delta de l'Ebre. La intervenció permetrà d'aquesta manera que la infraestructura finalitzi a la costa. La via té un ús tan turístic com ciutadà, i és practicable en bicicleta o a peu.
Es tracta d'una actuació que tindrà un cost de 6,3 milions d'euros, dels quals el Fons de Recuperació Europeu del 2022, els Next Generation, en finança cinc. El pressupost d'execució per contracte és de més d'1'6 milions. L'ens provincial lidera la proposta, però compta amb la col·laboració dels ajuntaments de Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita.
Dues fases en paral·lel
Part del projecte d'extensió de la Via Verda fins a la Ràpita passa per antics traçats ferroviaris, que es troben en desús, o es troba paral·lela a camins ja existents, com passa en la resta de recorreguts d'aquesta iniciativa a nivell estatal. Malgrat tot, cal projectar noves vies o la recuperació de l'antic traçat.
Aquest fet fa necessària la tramitació d'un Pla especial urbanístic. Per aquest motiu, el projecte d'extensió de la Via Verda de la Val de Zafan de Tortosa a la Ràpita s'ha dividit en dues fases diferenciades, però que es realitzaran paral·lelament.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.