PSOE i ERC acorden un pla integral urgent de millora de la informació als usuaris de Rodalies
El pacte inclou reforç de personal, tecnologies de comunicació en temps real i equips mòbils per atendre incidències. Com a contrapartida, els republicans donaran suport al projecte de llei de mobilitat sostenible

Barcelona-
El Grup Parlamentari Socialista i el d'ERC al Congrés dels Diputats han arribat aquest dimecres a un acord per desplegar un pla urgent de millora de la informació als usuaris de Rodalies. Com a contrapartida, els republicans donaran suport al projecte de llei de mobilitat sostenible. Segons el pacte, es contractarà més personal al Centre de Gestió per a megafonia i informació en temps real i també per a les estacions.
En concret, es farà sobretot a les de més afluència, a les capçaleres de línies i quan hi hagi incidències. Es tracta d'estacions com la de Clot-Aragó i la de França, a Barcelona, així com en cinc més amb alta afluència. L'objectiu és garantir una comunicació més fluida i immediata amb els passatgers, especialment en moments de disrupció del servei.
D'altra banda, es posaran en marxa set brigades mòbils amb dues persones per torn, preparades per desplaçar-se de manera immediata allà on hi hagi una incidència. Actuaran en coordinació amb el Centre de Gestió i faran també tasques de supervisió i auditoria de l'estat de les estacions.
El personal operatiu disposarà de nous canals de comunicació (SMS i Teams) per rebre i oferir informació d'incidències en temps real. A més, s'implementaran eines com GOU Web, Copérnico, la plataforma embarcada i serveis d'Adif per informar els usuaris sobre trens suprimits, afectacions i rotacions.
Amb aquest acord, s'assegura la dotació de telèfons intel·ligents a tot el personal de les estacions, inclòs aquell amb contractes eventuals. La voluntat d'això és garantir l'accés a les eines informatives i reduir la desigualtat d'atenció entre territoris.
Nous professionals i personal específic
Gràcies a l'acord entre socialistes i republicans, s'incorporaran 65 nous professionals per reforçar l'atenció directa al viatger. A més, s'hi afegirà personal específic en les capçaleres de línia per gestionar millor la informació i l'anunci de trens, des dels gabinets de circulació.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.