La velocitat màxima en un tram de la C-31 entre Gavà i Castelldefels durant la nit serà de 70 km/h a partir d'aquest dilluns
La mesura és una prova pilot per minvar l'impacte acústic als 2.500 veïns de l'entorn de la via, on habitualment es pot circular fins a 100 km/h

Castelldefels--Actualitzat a
Els Departaments de Territori i d'Interior limitaran a 70 km/h la velocitat màxima a què es pot circular durant les nits en un tram de sis quilòmetres de la C-31 a Castelldefels i Gavà (Baix Llobregat). La mesura s'aplicarà a partir d'aquest dilluns i fins al 4 de desembre, amb una limitació que serà vigent totes les nits de 22:00 hores a 7:00 hores.
Es tracta d'una prova pilot amb què la Generalitat busca reduir l'impacte acústic dels 2.500 veïns de l'entorn d'aquest tram de l'autovia, on habitualment la velocitat màxima oscil·la entre els 100 i els 80 km/h. Reduint-la a 70 km/h, la Generalitat estima que el desplaçament s'allarga un minut. Per supervisar i avaluar aquesta prova pilot, hi haurà mesures de control de velocitat i dos sonòmetres.
"La gestió del trànsit reduint la velocitat ens permetrà augmentar la seguretat viària i també millorar la qualitat ambiental d'aquest entorn urbà", indica el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, en un comunicat.
Al seu torn, el director d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat, afegeix que l'objectiu és "millorar la qualitat de vida del veïnat optimitzant la infraestructura". La Generalitat recorda que està elaborant un pla estratègic per a reduir de manera significativa l'impacte acústic de la xarxa viària.
Pla per reduir els accidents
D'altra banda, aquest mes d'octubre el departament d'Interior ha fet públic un estudi en què s’exposa la importància dels radars fixos de Catalunya. En concret, segons va apreciar aquest estudi, encarregat pel Servei Català de Trànsit (SCT), els cinemòmetres fixos van reduir un 31% els accidents de trànsit amb ferits i un 20% els accidents amb ferits greus o morts entre el 2002 i el 2023.
A més, l’estudi conclou que la reducció arriba al 50% a partir del dotzè any de la seva instal·lació i no provoca més accidents abans o després del radar. Actualment, hi ha 131 radars de velocitat fixos de punt senyalitzats, que són els que s’han analitzat a l’estudi.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.