Público
Público

La vaga de TMB afectarà el Congrés de Mòbils

Els empleats de bus i metro critiquen la rebaixa de sous i l'augment del preu

JORDI MUMBRÚ

La situació ja era prou tensa. La taula de negociació entre treballadors i direcció de TMB va ser un fracàs absolut i la possibilitat d'una vaga al transport públic anava guanyant força cada dia que passava. Finalment, ahir, els treballadors del bus i el metro van decidir passar a l'acció i van acordar en una assemblea multitudinària al matí i una altra a la tarda, que faran quatre dies de vaga, coincidint amb la celebració del Congrés Mundial de Mòbils, és a dir, els dies 27, 28 i 29 de febrer i 1 de març.

Cada dia de vaga es farà una nova assemblea per decidir si es manté la convocatòria de l'endemà.

Feia més de 20 anys que tots els sindicats de TMB no es posaven d'acord

Feia més de 20 anys que els comitès d'empresa dels treballadors de metro i de bus no es posaven d'acord i una vaga d'aquestes característiques i durant quatre dies tindrà un impacte sense precedents sobre la mobilitat a la ciutat, independentment del Congrés de Mòbils, que confia atraure unes 60.000 persones. Tot plegat fa preveure un final de mes ple de tensió. TMB té més de 7.000 treballadors. Ahir, després de decidir que convocarien la vaga, els treballadors que havien participat en l'assemblea de la tarda, que es va celebrar a les Cotxeres de Sants, es van manifestar pels carrers de Barcelona fins a arribar a la seu que CDC té al carrer Còrsega. Allà van proclamar consignes en contra de les retallades.

Les dues parts estan enfrontades des que la direcció va presentar el pla d'ajustos, que preveu un estalvi de 56 milions d'euros. Per aconseguir aquest objectiu, des de TMB plantegen la congelació de salaris dels treballadors, suprimir alguns transports i incrementar el preu que han de pagar els usuaris. A més, els treballadors denuncien que encara no han cobrat l'increment corresponent a la pujada de l'IPC de l'any passat, que està a l'entorn d'uns 800 euros per empleat. Cap de les tres mesures de contenció del deute ha agradat als treballadors, que asseguren que han decidit fer vaga per defensar els seus drets laborals, però també per garantir la qualitat del transport públic i que tingui un cost molt més assequible per als viatgers.

Els treballadors demanen que es compleixin els acords presos

TMB va reaccionar ahir a la convocatòria de vaga dels treballadors i va enviar una nota als diferents mitjans de comunicació lamentant la decisió. La nota defensa que 'la vaga respon a una estratègia sindical i política, de rebuig del diàleg' i manté que 'la voluntat de TMB ha estat en tot moment dialogar'. L'escrit de l'empresa també lamenta 'que s'utilitzin d'aquesta manera les reivindicacions d'increments salarials d'un col·lectiu concret per perjudicar la reputació internacional de la ciutat' en referència al Congrés Mundial de Mòbils.

Josep Garganté, de la CGT, va afegir que 'no es pot firmar un nou acord amb qui no compleix el que ja està firmat'. Garganté va assegurar que, si l'empresa paga el percentatge d'IPC del 2011, canviarà la situació i les dues parts es podran asseure de nou a la taula de negociació.

Per altra banda, militants d'ICV-EUiA van repartir ahir per la ciutat 20.000 fundes de bitllet contra l'augment de preus del transport públic. Les fundes porten escrit: 'Trias fa més cara la T-10 i la T-50/30'.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias