Público
Público

Els 'e-books' també són protagonistes a la festa de Sant Jordi

El sector editorial espera un bon Sant Jordi per al llibre digital, tant per l'augment de títols com per la més gran popularització dels dispositius de lectura.

PUBLICO.ES/EFE

El sector editorial espera un bon Sant Jordi per al llibre digital, tant per l'augment de títols com per la més gran popularització dels dispositius de lectura, ja siguin e-books o tauletes electròniques on llegir els continguts.

Enric Faura, director de Edi.cat, la principal plataforma de distribució i venda de llibres digitals en català, ha explicat que Sant Jordi és també una data especial per a l'edició electrònica perquè 'el lector de llibres és un lector en paper i un lector digital, i sempre que algun fet significatiu incideix en el món del llibre, ho notem també en el món del llibre digital'.

El fet que aquest any el dia de Sant Jordi coincideixi amb dissabte Sant no preocupa especialment al sector del llibre digital, ja que la compra d'aquests llibres té la seva pròpia dinàmica.

'L'adquisició del llibre digital té uns horaris diferents, ja que el fet de poder accedir al web les 24 hores al dia porta a un comportament de compra molt diferent, i així la gent adquireix llibres els caps de setmana o en dies festius, i fora de l'horari comercial', explica el director de Edi.cat.

A més, 'els lectors es passegen molt pel web, miren títols, rebusquen, llegeixen la sinopsi i acaben comprant potser l'endemà o a l'altre' i, per tant, 'sí esperem per Sant Jordi un repunt de les vendes de llibres digitals'.

Per a la millora de les vendes respecte a l'últim Sant Jordi, el sector compta amb l'avantatge que el nombre de títols 'ha crescut considerablement respecte a l'any passat, i ara hem d'estar en uns 2.500 llibres digitals en català disponibles'.

Això es deu al fet que els editors van aportant nous continguts a mesura que van arribant a acords amb els agents i autors. 'El rellevant aquest any és que hi ha editors que plantegen la sortida de novetats simultàniament en paper i en digital' quan al principi 'la digitalització del llibre era secundari', afegeix Faura. 

De la mateixa manera, el numero de dispositius de lectura 'ha crescut clarament respecte a l'any anterior, però és un parc no gaire gran que encara ha d'explotar', indica Faura, encara que el sector s'ha beneficiat també de la proliferació de tauletes que poden usar-se com e-books, com l'iPad d'Apple.

Si bé els models d'Apple estan en la franja alta dels preus, doncs tenen més funcions que la de suport de lectura, 'els dispositius de tinta electrònica han baixat de preu a mesura que ha augmentat el consum, i ara ja es poden trobar molts models correctes en la franja entre els 150 i els 200 euros'.

D' altre banda, Faura indica que la novetat o el best seller que es ven bé en paper acostuma a tenir també una bona acollida en digital. Així, posa com a exemples títols com La caiguda dels gegants, de Ken Follet, o El cementiri de Praga, d'Umberto Eco, 'que s'han venut molt bé en paper i s'han venut també bé en digital'.

Faura també apunta que 'al costat d'aquest fenomen està la venda del llibre de fons, que no és novetat i que a vegades costa molt més trobar en les llibreries perquè no està visible en les prestatgeries, i en canvi en un web és molt fàcil de trobar amb el cercador'.

Els llibres digitals compten amb l'avantatge de ser més barats, 'entre el 20 i el 30%, segons els editors', malgrat que 'existeix el greuge que l'IVA del llibre del paper és d'un 4% i el del digital és del 18%'.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias