Cargando...

Barcelona en Comú escalfa motors per a les municipals amb una nova iniciativa: la campanya porta a porta

Tot i encara quedar set mesos per a les eleccions, la campanya electoral per a les municipals del pròxim 26 de maig del 2019 ja comença a arrencar a Barcelona i l'equip d'Ada Colau fa setmanes que busca les maneres per mantenir l'alcaldia.

Publicidad

Nelini Stamp, del Working Families Party, durant la seva estada a Barcelona.

BARCELONA, Actualizado:

Oficialment la campanya electoral per a les eleccions municipals del maig de 2019 no ha començat, però els partits ja fa dies que fan feina tant a les oficines com al carrer per buscar les estratègies necessàries per guanyar les eleccions. Barcelona en Comú no es vol quedar enrere i ja s'ha posat fil a l'agulla per trobar la manera com tornar a arribar als barcelonins i barcelonines.

Publicidad

Per implantar a casa nostra aquesta iniciativa, Barcelona en Comú compta amb l'assessorament de Nelini Stamp, del Working Families Party, un partit nord-americà d'esquerres fundat a Nova York el 1998 i que aposta pels drets socials. Stamp, que va començar a trucar a les portes de la seva comunitat ara fa deu anys per escoltar quines eren les seves principals preocupacions, ha estat aquesta setmana amb Barcelona en Comú i un equip de voluntaris assessorant-los i ensenyant-los sobre l'art del porta a porta.

Click to enlarge
A fallback.

Escolta activa per a saber dels problemes reals als barris

"L'art del porta a porta s'ha utilitzat des de sempre als Estats Units, sobretot per les comunitats afroamericanes i llatines, i ha format part de tots els moviments moderns: el moviment pel dret a l'habitatge, el moviment pels drets civils, el moviment feminista, etcètera. L'objectiu del porta a porta és escoltar i és important aquesta tasca perquè la gent no se sent escoltada. Què li passa a la gent? Quina és la seva preocupació dia a dia? Es tracta de fer una escolta activa per aprendre quins són els problemes reals de la gent que t'envolta", explica. I aquest és precisament l'objectiu de l'equip d'Ada Colau: no només ocupar els grans espais públics amb mítings de campanya sinó també entra a les llars dels veïns i veïnes de Barcelona.

Per a l'equip d'Ada Colau, el porta a porta permetrà posar sobre la taula qüestions que en altres espais no es tracten. "Comptem amb milers de voluntaris, organitzats per equips i per barris. La formació consisteix a aprendre a escoltar i recollir els malestars", diu Bárcena, que insisteix que el porta a porta no només es durà a terme durant la campanya electoral sinó que es tracta d'una estratègia a llarg termini que està prevista que continuï un cop hagin passat les eleccions.

Publicidad

Working Families Party, un mirall per a Barcelona en Comú

El Working Families Party va posar els seus ulls sobre Barcelona en Comú quan Ada Colau va guanyar les eleccions municipals del 2015. Des de llavors, l'intercanvi d'idees entre els dos partits, amb ideologies similars, ha estat constant. "Amb el Working Families Party compartim una missió internacionalista des del municipalisme i l'esquerra, uns objectius, uns ideals, uns valors i una relació estreta de mútua admiració i aprenentatge. A més, tenim un enemic comú: l'extrema dreta, que tot i ser molt nacionalista, actua en l'àmbit internacional i és una preocupació compartida. En l'àmbit local i el treball des de baix estan les respostes i els antídots a l'auge de l'extrema dreta", diu Bárcena.

Publicidad