Tiempo de lectura: 7 min

Carla Simón construeix a 'Romería' els records familiars que no tenia: "He fet aquesta pel·lícula per omplir un forat de la meva memòria"

Llúcia Garcia i Mitch, els protagonistes de la pel·lícula 'Romería'.Elástica Films

Madrid--Actualitzat a

Publicidad
Click to enlarge
A fallback.
Publicidad
Publicidad

La seva pel·lícula és un exercici de memòria i de construir-ne a partir d'ella els relats que no tenim i necessitem…

A 'Romería' reinterpreta els records dels altres per fabricar una memòria dels seus pares. Ara, quan pensa en ells, interfereixen les imatges de la pel·lícula?

Publicidad

Imagino que personalment aquesta pel·lícula l'ha ajudat a acostar-se als seus pares, a comprendre la vida que van tenir, però per als espectadors tindrà una intenció diferent, no?

Va ser la generació jove de la llibertat recent recuperada.

Publicidad

Abans parlava de l'estigma de la sida, que continua existint, la pel·lícula pot ajudar a eliminar-lo?

Tot i que la pel·lícula parla de temes que són crus i dolorosos, és una història que té molta alegria i molta llum…

Al final, la pel·lícula és també un retrat generacional dels 80.

Publicidad

Creieu que ara la manera de celebrar la vida i l'art estan més reprimides?

Bé, a la pel·lícula hi ha una mica d'això, s'ha deixat portar més que a les pel·lícules anteriors. És una mica homenatge a aquesta manera de viure?

Publicidad

Als 80 van caure molts d'aquesta generació, però ha pensat com seria aquesta societat si no hagués estat així? Seríem tan radicals i vitalistes com ells, menys conservadors?

La primera part de la pel·lícula és una jove observant i la segona part és la càmera observant aquesta parella. Com va planejar totes dues des del punt de vista de la narrativa visual?

Vostè és la primera directora espanyola guanyadora de l'Ós d'Or (amb 'Alcarràs') a Berlín, on 'Estiu 1993' va ser millor òpera prima. Ara amb 'Romería' ha competit en l'oficial de Cannes, sent que s'ha consolidat la presència de dones al cinema o seguim en un fràgil equilibri?

Publicidad

Una dona, María Zamora, és la productora de les pel·lícules. Amb 'Romería' ha tingut el pressupost i el temps que necessitava, això marca la diferència, però és difícil per a les dones.

Begoña Piña

Redactora-crítica de cine en Público. Hoy escribe en Librújula, Archiletras, Best Movie y La Gran Ilusión. Periodista, ha publicado en Diario 16, La Vanguardia, Fotogramas, Caimán. Cuadernos de cine... Premio Comunicación Alfonso Sánchez 2018 de la Academia de Cine y Mención a la Labor Periodística en el Zinemaldia 2024 del Festival de San Sebastián.

Etiquetes

Comentaris dels nostres subscriptors