Guardiola, Terribas o Évole, entre les personalitats que criden a la mobilització propalestina de dissabte a Barcelona
En un vídeo conjunt a les xarxes, reivindiquen la protesta popular com a mesura de pressió als governs. La convocatòria és a les 12 h a Jardinets de Gràcia i a les 14 h a Arc de Triomf, on es farà l'acte final, i on es torna a convocar als manifestants a les 17 h

Barcelona-
Diverses personalitats com l'entrenador del Manchester City Pep Guardiola o els periodistes Mònica Terribas i Jordi Évole criden a participar en la mobilització propalestina convocada aquest dissabte a Barcelona, en contra del genocidi a la Franja de Gaza, després de l'assalt a la Flotilla. El president de l'ACN, Lluís Llach, l'actor Eduard Fernández, el comunicador Marc Giró, o els cantants Pau Vallvé, Joan Dausà, Andrea Motis i Judit Neddermann són altres de les personalitats que han participat en un vídeo publicat a les xarxes socials dels organitzadors, la Comunitat Palestina Catalunya i Prou Complicitat amb Israel.
En el document, Guardiola confia a inundar els carrers perquè estem vivim "un genocidi en viu i en directe", un terme amb el qual coincideixen els participants del vídeo. Al seu torn, Motis parla d'una "impotència" per la "injustícia" que pateix Palestina, i Llach reivindica el "dret a la supervivència". La majoria insisteixen a pressionar els governs a través de la mobilització popular perquè arribi l'ajuda humanitària. "Que es tallin les relacions amb Israel, que hi hagi sancions, i també l'embargament total d'armes", demana Évole.
En aquest sentit, els convocants de la manifestació d'aquest 4 d'octubre criden a omplir Barcelona per exigir la fi de totes les relacions amb "l'Estat genocida d'Israel" i "per una Palestina lliure, del riu al mar". La convocatòria és a les 12 h a Jardinets de Gràcia, amb un recorregut que avançarà pel passeig de Gràcia, la Plaça Catalunya i la Ronda Sant Pere fins a arribar a Arc de Triomf als volts de les 14 h, on es farà l'acte final amb poesia recitada per artistes, testimonis de Palestina i música palestina.
Les entitats impulsores criden a què els manifestants vagin vestits de negre i anuncien una "marxa de dol i en lluita" per les persones palestines assassinades a la Franja de Gaza. Ja a les 17 h es farà una manifestació d’Arc de Triomf fins al Carrefour de les Rambles per "denunciar la seva complicitat amb l’ocupació i sumar-nos al boicot" a aquesta cadena de supermercats. La mobilització es dirigirà després a la Plaça Carbonera, on hi ha l'acampada indefinida: "Preparem-nos per desbordar Barcelona", criden.
Mobilització propalestina a Catalunya
La mobilització d'aquest dissabte a Barcelona es preveu multitudinària, en el marc de les protestes arreu de Catalunya que es van iniciar aquest dijous a la tarda, després que l'exercit d'Israel interceptes la Flotilla que portava ajuda a Gaza. Aquest divendres al matí han estat els estudiants els que s'han mobilitzat, en el marc d'una vaga que ha afectat diverses universitats catalanes. Tot plegat també s'emmarca en un moviment arreu de l'estat espanyol i en diversos països europeus.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.