Les obres de l'R3 s'endarreriran tres mesos i coincidiran amb les de l'R4 a Montcada Bifurcació
Els treballs de desdoblament entre Parets i La Garriga havien de començar a principis d'estiu "per no afectar tant l'activitat acadèmica", però finalment ho faran al setembre. La plataforma Perquè no ens fotin el tren titlla "d'indignant i inadmissible" el segon endarreriment d'aquestes obres

Barcelona-
Les obres de l'R3 pel desdoblament entre Parets i La Garriga, al Vallès Oriental, que havien de començar a l'estiu, s'endarreriran tres mesos per fer-les coincidir amb les de l'R4 a Montcada Bifurcació, segons ha avançat La Vanguardia. El Ministeri de Transports ha apostat per fer les obres de l'R3 i R4 simultàniament per compaginar-les millor amb els talls previstos i sincronitzar els plans alternatius de transport.
Els treballs de l'R3 s'havien d'allargar prop d'un any i s'havia previst un pla alternatiu de transport per als viatgers. De fet, les obres ja s'havien endarrerit un cop perquè les afectacions no coincidissin amb els cinc mesos de tall a la demarcació de Tarragona pels treballs al túnel de Roda de Berà.
El projecte inicial a les obres de l'R3 preveia una durada d'obres de gairebé mig any i finalment s'allargaran el doble, al voltant d'un any. La directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, ha explicat que això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i per qüestions de seguretat. Quan acabi aquest segon tall de l'R3, que afecta un total de 18 quilòmetres, López ha explicat que s'haurà posat punt final a una part del desdoblament que ha de tenir tota la línia fins a Vic.
En teoria, les obres havien de començar per Sant Joan, aproximadament, per no afectar tant l'activitat acadèmica i es va preveure un pla alternatiu de transport similar al primer tall en aquesta línia amb uns autocars que tinguessin els mateixos horaris que el tren.
La plataforma Perquè no ens fotin el tren titllen "d'indignant i inadmissible" l'endarreriment de les obres i han criticat la manca de planificació general del tall d'unes obres "que ja haurien d'estar fetes" i que arriben "amb molts mesos de retard".
Aquest segon endarreriment arriba en un moment de màxima indignació de la ciutadania pel caos ferroviari de Catalunya, amb múltiples incidències que afecten a diari gairebé totes les línies de Rodalies i de Regionals, però també en algunes ocasions altres trens com l'Euromed o l'AVE.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.