El tall de l'R3 entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan i s'allargarà un any, el doble del previst
La plataforma d'usuaris Perquè no ens fotin el tren critica la manca de planificació perquè les obres arriben amb molts mesos de retard

Vic-
El segon tall per desdoblar l'R3 entre Parets i la Garriga, al Vallès Oriental, començarà després de Sant Joan i s'allargarà un any. Així ho ha anunciat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, després de la reunió que han mantingut a Vic aquest dimecres en format híbrid Renfe, Adif, Generalitat, ajuntaments i les plataformes d'usuaris.
El projecte inicial contemplava una durada d'obres de gairebé mig any i finalment s'allargarà el doble. López ha explicat que això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i per qüestions de seguretat. Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha criticat la manca de planificació general del tall d'unes obres "que ja haurien d'estar fetes" i que arriben "amb molts mesos de retard".
El tall començarà per Sant Joan "per no afectar l'activitat acadèmica", tal com ha explicat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, que ha afegit que, tot i que és el temps màxim previst, "la Generalitat vetllarà perquè, si és possible, sigui un temps inferior".
Mentre durin les obres, López ha explicat que s'ha planificat un pla de transport alternatiu "similar" al del primer tall. Tot i això, ha especificat que s'han incorporat millores com ara un reforç del servei amb un transport directe per carretera de Barcelona a Vic. El servei se suplementarà amb nous autocars que, segons López, funcionaran "amb els mateixos horaris del tren". "Serà com si funcionés el tren, però amb autobusos", ha dit.
Tall previ de quatre mesos
Una altra de les reivindicacions que es va demanar en l'anterior tall, que va durar quatre mesos entre l'octubre del 2023 i el febrer del 2024, era saber amb exactitud els horaris de sortida dels autobusos. Aquesta és una demanda que s'ha atès i en aquest sentit es millorarà la informació que rebran els usuaris. El pla de transport alternatiu contempla Centelles com a principal punt d'intercanvi entre el bus i el tren de tota la línia. Els autobusos en aquesta ocasió portaran i recolliran passatgers de Vic, però Centelles serà el punt neuràlgic per una qüestió de logística.
Quan acabi aquest segon tall de l'R3, que afecta un total de 18 quilòmetres, López ha explicat que s'haurà posat punt final a una part del desdoblament que ha de tenir tota la línia fins a Vic. Tot i que encara en quedaran més per desdoblar, "això ajudarà a tenir més regularitat i més puntualitat a la línia. És una millora que creiem que es notarà", ha subratllat.
El tall afecta un total de 18 quilòmetres
Tot i que les obres impliquen el tram que va des de Parets del Vallès fins a la Garriga, a efectes pràctics, els trens tampoc circularan des de Mollet del Vallès fins a Parets. La raó són unes obres a l'estació de Parets, que fan molt difícil que aquesta població pugui acollir l'arribada i la sortida dels autobusos del pla de transport alternatiu. És per això que Renfe ha decidit traslladar l'operativa al municipi de Mollet i els trens no circularan des de Mollet fins a la Garriga.
La plataforma Perquè no ens fotin el tren ha qualificat d'inassumible" el temps de durada d'aquest segon tall. El seu portaveu, Marc Janeras, ho atribueix al fet que "no s'està fent l'esforç necessari". De fet, ha lamentat que el tall arriba "amb un any de retard" i ha criticat que, durant tot aquest temps, s'haurien pogut fer "moltes millores". Tot i això, s'han mostrat agraïts perquè els hagin tingut en compte a l'hora de presentar el document de proposta de transport alternatiu.
Per a la plataforma d'usuaris, la durada del tall és "inassumible"
Pel que fa a les accions previstes mentre duri el tall, la plataforma vol que el servei arribi fins a la Sagrera, en lloc de fins a Fabra i Puig, per facilitar la connexió amb la línia de metro de Barcelona. Una opció que la Generalitat ja ha dit que estudiaran.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.