Cargando...

Mobilitat Els taxistes de Barcelona busquen organitzar la protesta a nivell europeu

The Taxi Project 2.0 pretén convertir-se en una eina dels taxistes europeus per enfrontar-se a la narrativa de les empreses de l’anomenada "nova economia" com Uber o Cabify.

Publicidad

El líder sindical d'Élite Taxi, Alberto 'Tito' Álvarez, a Barcelona. Àngel Ferrero

BARCELONA, Actualizado:

Alberto ‘Tito’ Álvarez (Barcelona, 1976) no és dels que s’arronsa fàcilment. Tot i que han passat uns quants mesos d’ençà la vaga que va paralitzar Barcelona i que aviat es va traslladar a la resta d’Espanya, l’exportaveu d’Elite Taxi torna a la càrrega. Aquest cop com a impulsor d’un nou projecte per a la defensa del sector a escala europea, Taxi Project 2.0. Encara que la presentació oficial serà dimecres a les 11:00 als cinemes Gran Vía 2 de Barcelona –l’organització ha habilitat un aparcament gratuït per a un miler de taxis–, el comunicat amb què s’han donat a conèixer afirma que una de les principals tasques d’aquesta iniciativa és oposar-se al "fals relat sobre el sector del taxi" que "poderosos inversors han estat construint", així com a la narrativa "sobre els vertaders interessos que amaguen les seves inversions".Encara que el text no les esmenta, es refereix, és clar, a les companyies que operen amb les ja famoses llicències de Vehicle de Turisme amb Conductor (VTC), com Cabify o Uber.

Publicidad

No un lobby, sinó un anti-lobby

Públic s’ha posat en contacte amb ‘Tito’ Álvarez per conèixer més a fons aquest projecte, que arriba una mica més d’un mes abans de les eleccions al Parlament Europeu del proper 26 de maig. Una de les primeres coses que fa és rebutjar l’etiqueta de lobby que ja ha aparegut a diversos mitjans de comunicació. L’objectiu, explica, és "unificar el sector del taxi europeu i, seguidament, el transport sencer i la classe treballadora". "Res de grans empresaris, el que fem és un anti-lobby dintre del seu terreny", afegeix, "el que busquem és que deixin d’esclafar els drets de la gent."

Click to enlarge
A fallback.

El 2016 Uber va haver de pagar una multa de 98.000 dòlars a Nova York per no haver proporcionat les xifres correctes de les seves activitats de lobbing, que va reduir en 6,3 milions. Taxi Project 2.0 –del que formen part 42 organitzacions del taxi i 15 sindicats de transport, precisa Álvarez– "comença a Barcelona i, depenent del suport dels taxistes, començarem a créixer amb la intenció d’estar presents a Brussel·les i Londres, que és el bressol de la mobilitat urbana mundial."

Publicidad