Niubó vol avançar o escurçar la preinscripció per enllestir les adjudicacions docents a finals de juny
La proposta arriba després del desgavell per l'alteració en el procés i de les crítiques de l'any passat de professors amb places lluny de casa. La consellera assegura que les assignacions d'FP estan anant bé

Barcelona-
La consellera d'Educació, Esther Niubó, ha plantejat avançar "una mica" o "escurçar" el procés de preinscripció per poder enllestir les adjudicacions docents al juny, després del desgavell de fa un parell de setmanes arran de l'alteració en el procediment. En una entrevista a l'ACN, la membre de l'Executiu ha dit que l'objectiu a assolir és tenir les adjudicacions fetes a finals de juny, i per això cal que el procés de preinscripció acabi abans perquè tot és part del mateix "engranatge".
Enguany les famílies han pogut començar a presentar les sol·licituds de preinscripció el 12 de març. La llista d'alumnes admesos es va conèixer el 16 de juny i la publicació de les adjudicacions docents es va fer el 16 de juliol, tot i que es va haver de repetir el procés i les definitives es van saber el 21. Ara, Niubó planteja començar abans o escurçar el procés, per acabar-lo abans. "L'objectiu final és que el juliol sigui un mes en què es pugui preparar amb totes les condicions el següent curs", ha manifestat Niubó.
La consellera ha valorat que la "incidència" de les adjudicacions s'ha resolt "amb diligència" i es va publicar la nova llista "cinc dies abans del que s'havien publicat el curs passat". Diu que han treballat per resoldre el problema el més ràpid possible, així com ho faran per evitar que es repeteixi. Ha insistit que s'ha de "reforçar la solvència tècnica" dels processos "complexos", com són la preinscripció o les adjudicacions. Per això, Educació ha encarregat un pla al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) per "reforçar" el procés.
El curs passat una de les principals crítiques va ser que molts docents van obtenir una plaça lluny de casa. Aquest juliol, Niubó assegura que "un percentatge molt alt" ha aconseguit lloc entre la primera i la cinquena comarca que havien sol·licitat. I és que ha asseverat que un dels objectius principals d'aquestes adjudicacions és "guanyar en estabilitat", cosa que, defensa, redundarà en una millora de la qualitat educativa.
A punt de finalitzar les assignacions de places d'FP
Un altre dels temes que Niubó s'havia marcat escurçar en el temps és l'assignació de places de Formació Professional (FP) per evitar la situació d'anys anteriors, quan alguns alumnes no van saber quina plaça tenien assignada fins que el curs havia començat. Enguany, la conselleria s'havia marcat que tothom conegués si tenia plaça o no i quina abans del 31 de juliol. De fet, aquest dimarts està previst que es publiqui la tercera i última tanda d'assignacions, i entre dimecres i dijous els alumnes podran confirmar o renunciar.
Niubó assegura que "el procés està anant bé" i ha garantit que "ningú se n'anirà de vacances" fins que no estigui aquesta tercera tanda d'assignacions finalitzada. Perquè això sigui possible, ha demanat als alumnes que confirmin la plaça quan rebin la comunicació. "D'aquesta manera finalitzarem el 31 de juliol amb les assignacions de places d'FP fetes", ha explicat. Ara per ara, les dades sobre la primera i segona tanda d'assignacions són "positives".
Un altre dels objectius de la conselleria era reforçar l'orientació i Niubó ha valorat que s'ha passat del 47% al 56% d'alumnes que han marcat quatre o més opcions en les seves preinscripcions d'FP. La consellera diu que facilita la possibilitat d'obtenir una plaça i anima els estudiants que no n'aconsegueixin en la primera opció que acceptin una de les altres. I és que ha apuntat que un cicle formatiu pot ser una "passarel·la" cap a una altra via o pot descobrir una altra família formativa.
Enguany, però, es repeteix l'interès pels cicles formatius tradicionalment més demanats com Cures auxiliars d'infermeria, Gestió administrativa o Electromecànica. Un cop més Niubó defensa la importància de l'orientació també per intentar "vincular" la demanda amb les necessitats formatives dels territoris.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.