Cargando...

OFERTA CULTURAL El Lliure planta cara al masclisme

Una programació realitzada amb la voluntat d'oferir una "mirada molt oberta de la dona com a dona, abordant qüestions com la guerra, la precarietat, la censura, el lideratge o les sense sostre", explica la directora del Teatre Lliure

Publicidad

Les participants del fòrum ''Dones Lliures'', que oferiran l'espectacle ''Clàssics desgenerats", amb les components de ''Les Impuxibles'' que representaran ''Aüc'', en l'obertura del Teatre LLiure del 2019, .- EFE/Quique García

barcelona,

Un Dorian Grey convertit en Dora Grey, una Desdémona negra o una Lady Macbeth que reivindica la seva pròpia maldat són algunes de les protagonistes de l'inici de l'any en el Teatre Lliure, que programa el fòrum "Dones Lliures" i l'espectacle "Clàssics desgenerats", del 17 al 20 de gener.

Publicidad

La directora artística en funcions del teatre, Aurora Rosales, ha explicat aquest divendres en roda de premsa que la idea és oferir una "mirada molt oberta de la dona com a dona, abordant qüestions com la guerra, la precarietat, la censura, el lideratge o les sense sostre" i essent conscients que han quedat fora algunes temàtiques com la de la religió.

Click to enlarge
A fallback.

El dia 11 es projectarà "Miss Representation", de Jennifer Siebel Newsom, amb un col·loqui en el qual participarà la presidenta del Institut Català de les Dones, Núria Balada; la consellera de Kymos Pharma Services, Montserrat Baceló i la CEO de Vallformosa, Marta Vidal.

La jornada dedicada a precarietat i a les sense sostre la centrarà l'àudio "Projecte Cases" de Xesca Salva, sobre testimoniatges de dones que viuen als carrers del Raval, i hi haurà un col·loqui amb, entre altres, la consellera del sector pobresa i equitat del Banc Mundial, Maria Dolores Arribas-Baños.

Publicidad

En la mateixa línia que ja es va fer l'any passat de lectures dramatitzades sobre el "procés", en aquesta ocasió el Lliure ha demanat a vuit directores, qualificades per Clara Peya de Les Impuxibles com les "dramaturgues cogombre", perquè s'enfrontin a vuit textos fonamentals del patrimoni cultural i els intentin alliberar de connotacions de gènere, convertint-les en peces d'uns deu minuts de durada.

Clàudia Cedó s'ha basat en "Frankenstein", de Mary Shelley, interpretat per Enric Cambray i Júlia Truyol; Carla Torres ha construït "La maison du lors", a partir de la "Lolita" de Vladimir Nabokov, una conversa entre una mare, que regenta un bordell, i una filla, que és feminista, amb Anna Barrachina i Roser Vilajosana.

Publicidad