Este artículo se publicó hace 2 años.

MEMÒRIA HISTÒRICA

Pilar Aymerich i les preses de la Trinitat

Un grup de preses miren a la càmera al pati de la presó.
Un grup de preses miren a la càmera al pati de la presó. Pilar Aymerich / CEDIDA

Barcelona-

Publicidad

"Em va quedar el neguit de saber que hi havia dones tancades de les quals no en saps res. I volia entrar, fer fotos i desvetllar qui eren"

Publicidad

"Hi havia una presa condemnada a 30 anys per un avortament. Es deia Inés. Ja hi portava vuit anys tancada i deia que encara que la indultessin, de la persona que havia entrat ja no hi quedava res"

Publicidad

"Veure aquesta explosió de dones joves et fa pensar que la teva militància en favor de les dones no ha sigut gratuïta"

Lídia Penelo

Redactora de Públic. Escribe sobre temas de cultura, especialmente sobre libros y con perspectiva de género. Estudió filología catalana en la Universitat de Girona y periodismo en la Universitat Pompeu Fabra. Tiene experiencia en el mundo editorial, en radio y televisión. Responsable de comunicación del Museu de l’Art Prohibit, el primer museo del mundo dedicado a exponer obras de arte censuradas. Redactora de Públic. Escriu sobre temes de cultura, en especial sobre llibres i amb perspectiva de gènere. Va estudiar filologia catalana a la Universitat de Girona i periodisme a la Universitat Pompeu Fabra. Té experiència al món editorial, en ràdio i televisió. Responsable de comunicació del Museu de l’Art Prohibit, el primer museu del món dedicat a exposar obres d’art censurades.

Comentaris dels nostres subscriptors