Público
Público

Record històric a TMB: 2,3 milions de viatges de metro i bus el passat dimecres

La companyia va sumar 53 milions de validacions el mes passat, el millor setembre de la sèrie històrica. En els nou mesos que portem d'enguany la xarxa ha registrat un 19,4% més de validacions que al mateix període de l'any anterior

Una usuària comprant un abonament al metro de Barcelona el primer dia amb bonificacions
Una usuària comprant un abonament al metro de Barcelona. Maria Asmarat / ACN

El nombre de validacions del metro i bus de la xarxa de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va registrar dimecres passat un nou rècord en dia laborable amb 2,3 milions de viatges. La companyia ho ha compartit aquest dilluns a la tarda a través de la xarxa social X. L'anterior rècord de validacions era de l'abril.

La xifra arriba pocs dies després que l'operadora sumés un altre màxim històric, amb 53 milions de viatgers de bus i metro al llarg de tot el mes de setembre. Es tracta d'un 10,2% més en comparació amb el mateix mes de l'any passat.

Concretament, el bus va superar els 17 milions de validacions, un 2,9% més respecte del setembre del 2019. Així, és el primer cop que bus registra un nombre de viatges clarament superior al mateix període abans de la pandèmia.

Per la seva part, el metro va superar els 36 milions de validacions, un 10,5% més que l'any anterior a la pandèmia. I és que la recuperació fa temps que es va produir en aquesta xarxa, i es continua consolidant.

Un 19,4% més anual

Amb aquest setembre segueixen els mesos de rècord en nombres de validacions. Tant és així que en els 9 mesos que portem d'enguany TMB ha registrat un 19,4% més de validacions que al mateix període de l'any anterior.

"Tot apunta que tancarem un any de rècord absolut en el transport públic, imprescindible per tenir una ciutat més sostenible", va dir la setmana passada la presidenta de TMB, Laia Bonet. La responsable atribueix aquest augment de l'ús del transport públic "en part a l'eficiència de la xarxa de metro i bus i a l'esforç de tots i totes les professionals que en formen part".

Tant el Pla Estratègic TMB 2025 com el Pla de Responsabilitat Social i Sostenibilitat estableixen el compromís de l'entitat per incrementar el nombre d'usuaris en transport públic. La mesura pretén així contribuir a una mobilitat més sostenible.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?