Tranquil·litat i resignació entre els usuaris de Rodalies en el primer dia del macrotall de l'R3
Una incidència ha aturat la circulació entre la Garriga i Vic durant 45 minuts. El Govern defensa la planificació i el dimensionament del pla alternatiu de transport, però s'obre a millorar freqüències. Les obres duraran 16 mesos

Barcelona-
Tranquil·litat i resignació entre els usuaris de Rodalies en el primer dia del macrotall de l'R3 pel desdoblament entre Parets del Vallès i la Garriga i la remodelació de l'estació de Montcada Bifurcació. En general, el servei alternatiu d'autobusos ha funcionat bé, tot i una incidència ha aturat la circulació entre la Garriga i Vic durant 45 minuts i retards de fins a 15 minuts en el cas de Centelles (Osona).
El portaveu de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha lamentat que arriben "cansats" al tall, però amb "l'exigència que ha de funcionar, no només el primer dia sinó els 16 mesos que duraran les obres".
A Granollers, el servei de transport alternatiu per carretera també ha arrencat amb alguns desajustos a primera hora. Entre les cinc i les sis del matí, dels sis vehicles previstos només n’han passat dos, el que ha provocat cues d’usuaris confosos i molestos. A partir de les sis del matí la circulació de busos s’ha normalitzat amb sortides cada 20 minuts en direcció a Barcelona i cada 30 en direcció a Centelles.
En el cas de La Garriga (Vallès Oriental), el servei de transport alternatiu per carretera ha arrencat puntualment a les 6:00 hores, amb busos directes que connecten, cada hora, el municipi vallesà amb Barcelona. El primer servei s'ha dut a terme amb tres vehicles que s'han omplert totalment i sense incidències. L'Ajuntament, però, mostra "preocupació" per les freqüències en hores punta. L'alcaldessa, Meritxell Budó, s'ha traslladat fins a la parada de bus habilitada per reclamar busos directes cada 30 minuts.
Els usuaris que arriben a Fabra i Puig aplaudeixen el funcionament dels busos. Així ho han constatat diversos d'ells consultats per l'ACN durant les primeres hores de funcionament del servei alternatiu per carretera. "M'ha sorprès perquè ho han fet superbé", ha dit l'Emma, que ha arribat a Barcelona des de Parets del Vallès. Hi ha coincidit el Teodoro, que venia de La Garriga. "Ha estat millor que el tren", ha afirmat.
El pla alternatiu ha de funcionar els 16 mesos que duraran les obres, no només el primer dia
En canvi, hi havia més crítiques entre els que es volien desplaçar des de la capital catalana fins a municipis del Vallès, sobretot entre els estudiants de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC). "Acabarem la carrera i això continuarà així", han lamentat la Laura i la Laia.
Està funcionant "raonablement bé"
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha defensat la planificació i el dimensionament del pla alternatiu de transport (PAT) per les obres de l'R3, després de fer-ne seguiment de les primeres hores de funcionament. "És de justícia que els usuaris tinguin un transport alternatiu tal com tenien el transport ferroviari abans del tall", s'ha felicitat. Tot i això, la consellera s'obre a fer modificacions a partir de la setmana vinent, un cop s'analitzin a fons les dades dels primers dies de servei, especialment a La Garriga, on es reclamen busos directes amb freqüències de 30 minuts, en lloc d'una hora.
El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, també ha dit que el pla alternatiu per carretera està funcionant "raonablement bé" malgrat la incidència entre la Garriga i Vic. Carmona ha destacat que hi ha 90 persones informant a totes les estacions i diu que els busos estan "funcionant bé".
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.