Público
Público

Els trens de les línies R2 i R11 ja passen pel nou traçat de la Sagrera i la nova estació de Sant Andreu

La posada en marxa del nou tram, que ha entrat en funcionament 24 hores més tard del previst per problemes d'última hora, posa fi a gairebé tres mesos d'obres a Rodalies. Un dels següents passos destacats serà el trasllat de les vies d'alta velocitat per fer-les passar també per l'interior de la futura estació de La Sagrera

Vista general de las obras de la estación de La Sagrera, a 23 de mayo de 2022, en Barcelona, Catalunya.
Vista general de les obres de l'estació de La Sagrera, el 23 de maig de 2022. David Zorrakino / Europa Press

El pas dels trens de les línies R2 i R11 de Renfe pel nou traçat de la Sagrera i la nova estació de Sant Andreu ja és una realitat. A les 4.55 hores de la matinada d'aquest dilluns ha sortit des de Granollers el primer tren de l'R2 en direcció Barcelona i vint minuts més tard, passades les 5.15 hores, s'ha inaugurat amb èxit la posada en servei del nou tram. D'aquesta manera s'ha posat fi a quasi tres mesos d'obres, que han obligat milers d'usuaris a canviar els seus hàbits de transport per arribar a la capital.

El nou tram ha entrat en funcionament 24 hores més tard del previst després que Adif informés divendres a la tarda de problemes d'última hora en el sistema d'electrificació i en la catenària. Tot aquest conjunt de treballs formen part de les obres per acabar d'enllestir la futura estació de la Sagrera.

Línia de Barcelona-Granollers-Girona

Durant els últims mesos els treballs en aquest nou traçat d'ample convencional han consistit en la instal·lació de 4,3 quilòmetres de vies que passen per la futura estació de la Sagrera, dels quals 2,8 van soterrats. D'aquesta manera, s'ha fet encabir la línia de Barcelona-Granollers-Girona a la infraestructura.

Les obres han provocat que des de mitjans de setembre fins al passat 2 de desembre, els trens de l'R2 i l'R11 tinguessin sortida i arribada a l'estació de Sant Andreu Comtal i des d'allà els usuaris haguessin d'agafar la línia vermella del metro per acabar de completar el seu recorregut. En el cas d'aquests últims dies, del 3 al 10 de desembre i coincidint amb el pont de la Puríssima i el descens de viatgers en aquestes dates, calia fer transbordament a Montcada i Reixac i canviar d'estació per agafar un tren de l'R3 o R4 fins a Sants o bé un bus fins a La Sagrera-Meridiana.

La instal·lació del traçat d'ample convencional en el tram de les vies que connecten les línies de Granollers i Girona ha format part de la segona gran fase dels treballs després que a finals del 2020 es culminés el mateix procés a la línia l'R1, que des d'aleshores circulen per l'interior de La Sagrera, però tampoc s'hi aturen.

Tot aquest conjunt de treballs formen part de les obres per acabar d'enllestir la futura estació de la Sagrera, concebuda com una infraestructura intermodal on confluiran les línies de Metro, Rodalies i d'alta velocitat. Ara, un dels següents passos destacats serà el trasllat de les vies d'alta velocitat per fer-les passar també per l'interior de la futura estació de La Sagrera.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?