Este artículo se publicó hace 4 años.

Entrevista a Martí Domínguez

"Crec que si es reproduís una situació similar al nazisme ens costaria reaccionar"

L'escriptor Martí Dominguez fotografiat durant la realització de l'entrevista.
L'escriptor Martí Dominguez fotografiat durant la realització de l'entrevista. PÚBLIC

Barcelona-

Publicidad

Per què li va venir de gust capbussar-se en aquest tema?

"És molt angoixant descobrir que hi van haver tant pocs científics que s’oposaren al nazisme"

I és a través del protagonista com presenta una explicació de perquè tanta gent es va sumar al nazisme.

Charles Darwin ja escrivia que un científic no havia de tenir desigs ni afectes, sinó tan sols un cor de pedra, vostè també ho veu així?

Publicidad

"Les dones de les SS van participar activament en les polítiques de maternitat. Es van crear unes cases d’inseminació per regermanitzar  l'est amb nens "

Hi ha passatges que podrien passar per una distòpia de la Margaret Atwood, però el més esgarrifós es que això que explica, va passar. Volia jugar amb aquest cop d’efecte?

Aquest és un dels aspectes que s’ha tractat menys. Ha costat documentar-se?

Publicidad

"El nazisme és com el mite de Faust, has venut la teva ànima al diable"

"La sang és un suc molt especial com va escriure Goethe a Faust" fa dir al protagonista. Goethe és una referència que apareix sovint.

Ha construït una novel·la molt crua que no sé si es veuria amb cor de promocionar a Alemannya…

"El feixisme arrela fàcilment perquè és populista, aprofita moments de crisi social. No pots tenir la llavor latent"

Davant l’auge de l’extrema dreta arreu d’Europa, la lectura de la novel·la pot ajudar a combatre aquestes idees?

I què podem fer?

I com definiria l’esperit del nostre temps?

Publicidad

Caram…

Lídia Penelo

Redactora de Públic. Escribe sobre temas de cultura, especialmente sobre libros y con perspectiva de género. Estudió filología catalana en la Universitat de Girona y periodismo en la Universitat Pompeu Fabra. Tiene experiencia en el mundo editorial, en radio y televisión. Responsable de comunicación del Museu de l’Art Prohibit, el primer museo del mundo dedicado a exponer obras de arte censuradas. Redactora de Públic. Escriu sobre temes de cultura, en especial sobre llibres i amb perspectiva de gènere. Va estudiar filologia catalana a la Universitat de Girona i periodisme a la Universitat Pompeu Fabra. Té experiència al món editorial, en ràdio i televisió. Responsable de comunicació del Museu de l’Art Prohibit, el primer museu del món dedicat a exposar obres d’art censurades.

Comentaris dels nostres subscriptors