Junts, ERC, Comuns i CUP porten a la Fiscalia les incompareixences de Millo i Gay a la comissió d'infiltracions policials
És la segona vegada que se'ls havia citat al Parlament per donar explicacions sobre l'espionatge. Els grups parlamentaris denuncien el "menyspreu i el desinterès" dels exdelegats del Govern espanyol a Catalunya

Barcelona--Actualitzat a
Els grups parlamentaris de Junts per Catalunya, Esquerra Republicana, Comuns i CUP elevaran a la Fiscalia les incompareixences dels exdelegats del Govern espanyol a Catalunya Josep Enric Millo i Maria Eugènia Gay a la comissió d'investigació sobre infiltracions policials. És la segona vegada que la mesa els convocava, després que el passat dimarts ja desatenguessin la convocatòria al Parlament per donar explicacions de l'espionatge mentre eren delegats de l'Executiu espanyol a Catalunya.
Millo va ser representant del govern de l'Estat a Catalunya del 2016 al 2018, mentre Maria Eugènia Gay ho va ser entre el 2022 i el 2023. Tots dos estaven citats aquest dilluns a l'anomenada Comissió d'Investigació sobre la Infiltració de Policies dels Cossos de l'Estat en els Moviments Socials, Polítics i Populars dels Països Catalans i sobre l'Espionatge amb Programari Espia per part del Regne d'Espanya.
En vista d'aquest segon incompliment, i tal com estableix l'article 68 del reglament del Parlament, la comissió ha aprovat elevar les incompareixences a la Mesa de la cambra catalana. Al seu torn serà la responsable de fonamentar jurídicament la denúncia davant la Fiscalia.
Els quatre grups parlamentaris volen denunciar, d'aquesta manera, el "menyspreu" i el "desinterès" per part d'antics membres del govern espanyol i representants del PP i PSC per donar explicacions sobre les presumptes vulneracions de dret de l'Estat a través de l'espionatge i les infiltracions policials.
Avisen de mesures "pertinents"
En aquest sentit, Junts, Esquerra, Comuns i CUP es comprometen a emprendre les "mesures jurídiques i legals pertinents" en cas que aquest incompliment s'estengui en compareixences futures a la mateixa comissió parlamentària.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.