Público
Público

ATEMPTATS CATALUNYA Educadors socials demanen que tota la societat s'impliqui en la integració

En un comunicat, els educadors socials rebutgen les crítiques rebudes perquè alguns dels terroristes havien rebut atenció a Ripoll. "La inclusió-integració és un objectiu en el qual tots estem involucrats", manifesten.

Un camp d'esports a Ripoll, on residien la majoria de terroristes dels atemptats de Barcelona i Cambrils. - E. G.

efe

El Consell General de Col·legis d'Educadors Socials ha demanat aquest dimecres que tota la societat s'impliqui en la integració de les persones amb dificultats socials i ha aclarit que no es pot relacionar "la intervenció socioeducativa feta en un moment amb les decisions ulteriors de la persona".

En un comunicat, els educadors socials rebutgen així algunes crítiques rebudes perquè alguns dels terroristes que van perpetrar els atemptats de Barcelona i Cambrils havien rebut atenció d'educadores socials a Ripoll, alguna de les quals va expressar públicament la seva desolació per l'actuació dels seus exalumnes. "L'Educació Social per la seva definició històrica està, sempre, al costat de les persones i col·lectius que pateixen i tot fet violent va en contra dels drets i llibertats dels individus i s'ha de donar una resposta contundent basada en la raó i en la justícia social", expliquen els educadors socials.

"La responsabilitat de l'educació és tasca de la comunitat, no només d'aquells agents encarregats de la mateixa"

Després de recordar que els educadors socials estan sempre "al costat de les persones i guardem un tracte igualitari sense discriminació per raó de sexe, edat, religió, ideologia, ètnia, llengua o qualsevol altra diferència", afirmen que treballen amb persones en dificultat social i que "la intervenció socioeducativa realitzada no suposa que les decisions ulteriors de la persona o col·lectiu segueixin els valors ètics proposats des d'aquesta intervenció".

"Som conscients -afegeixen- que fets d'aquest tipus conviden a respostes emocionals i hem de ser prudents en l'expressió d'aquests sentiments per no barrejar la tasca socioeducativa realitzada en un moment de la vida i les decisions preses posteriorment per aquestes persones". Els educadors socials defensen que "la responsabilitat de l'educació és tasca de la comunitat, no només d'aquells agents encarregats de la mateixa".

En aquest sentit, demanen que "la societat entengui que la inclusió-integració és un objectiu en el qual tots estem involucrats i, per tant, es fa imprescindible una millora, una major inversió en recursos en l'actual sistema educatiu. L'educació ens fa més humans i la falta d'educació ens deshumanitza".

¿Te ha resultado interesante esta noticia?