Público
Público

Glovo acomiadarà 250 treballadors, la majoria de les oficines centrals a Barcelona

Equival al 6,5% de la seva plantilla total. La multinacional justifica que la incertesa econòmica els obliga a reduir costos

Glovo
Un repartidor de Glovo en una imatge d'arxiu Alejandro Martínez Vélez / EUROPA PRESS

La multinacional de repartiment a domicili Glovo se suma a l'onada d'acomiadaments iniciada per empreses tecnològiques com Twitter, Meta –la matriu de Facebok, Whatsapp i Instgram-, Microsoft o Spotify. La companyia catalana ha anunciat que acomiadarà 250 treballadors, xifra que equival al 6,5% de la plantilla, segons ha informat aquest dilluns el conseller delegat i cofundador de Glovo, Òscar Pierre, en un comunicat.

Els acomiadaments afectaran sobretot les oficines centrals de la companyia ubicades a Barcelona, especialment les àrees de contractació, suport empresarial i anàlisi de dades. No es veuran afectats ni els repartidors ni els empleats "de primera línia". Pierre ha defensat que "l'ajust" de la plantilla ve motivat per una "nova realitat", marcada sobretot per la incertesa econòmica, que els obliga a mantenir un nivell baix de costos. Glovo té treballadors a 25 països d'arreu del món.

El conseller delegat de la multinacional ha indicat que donarà més detalls dels acomiadaments en una reunió amb els treballadors aquest dilluns a la tarda. "Aquests no eren els nostres plans fa sis mesos i hem intentat evitar els acomiadaments costi el que costi", ha justificat Pierre.

Incertesa econòmica

En el comunicat, la companyia explica que des del 2015 ha crescut el doble o fins i tot el triple i assegura que això ha creat "ineficiències" en les seves operacions, que han intentat "corregir" durant el 2022. Ara bé, indica que a partir de l'octubre van constatar una "desacceleració", que els ha obligat a prendre la decisió de retallar la pantilla.

Tot i el boom del servei durant la pandèmia de la Covid-19, "l'actual situació macroeconòmica, amb l'augment dels tipus d'interès i la inflació, redueix el poder adquisitiu dels consumidors i alguns opten per demanar menys sovint", apunta. 

¿Te ha resultado interesante esta noticia?