Público
Público

El món del llibre fa pinya per optimitzar Sant Jordi

Hi haurà més de mil activitats culturals en els dies previs a la diada

LÍDIA PENELO

La Diada de Sant Jordi, en certa manera, comença avui amb l'obertura del Festival Internacional del Còmic, i és que mirant el calendari el 23 d'abril cau en Dissabte de Glòria i la conjuntura econòmica actual, tots els actius del món del llibre s'han unit per evitar que la festa del llibre perdi empenta amb la creació d'una setmana cultural i literària arreu del territori català.

El president del Gremi d'E­ditors de Catalunya, Xavier Mallafré, va explicar ahir en roda de premsa que 's'han previst unes mil activitats entre tots els editors en els deu dies previs a Sant Jordi, que inclouen presentacions de llibres i firmes d'autors'. D'aquesta manera, el Gremi d'Editors, el Gremi de Llibreters i el Gremi de Distribuïdors han fet un front comú per donar protagonisme als llibres abans del dia de Sant Jordi.

Els llibreters creuen que es facturarà per sota dels 19 milions del 2010

Per això, han volgut apro­fitar el reclam del saló del còmic i muntar iniciatives on la literatura i la gastronomia es barregen, tal com succeirà a Mataró el 21 d'abril gràcies a la col·laboració de la llibreria Robafaves. Una altra de les activitats destacades se celebrarà a Torroella de Montgrí dimarts vinent: des de la llibreria El Cucut han organitzat una trobada amb una dotzena d'autors que ajudaran a interpretar el paisatge de l'Empordà a través de la literatura.

Però el plat fort serà el 23 d'abril, i tenint en compte que les vendes d'aquest dia representen per als editors el 5% del negoci, en opinió de Mallafré que 'faci bon temps, que serà el millor aliat per a l'èxit de la jornada'. Malgrat que el Gremi de Llibreters estima una facturació inferior als 19 milions d'euros de l'any passat, afronten la festa de Sant Jordi amb 'la il·lusió de sempre', encara que 'sabem que en alguns punts del país pot haver-hi un descens en la venda de llibres, però també en altres llocs turístics serà al revés i es veuran beneficiats pels visitants que rebin', va apuntar el president dels llibreters, Antoni Daura.

Els editors creen un observatori per valorar l'impacte de les noves tecnologies

La unió del sector va més enllà de Sant Jordi i, segons va comentar Antoni Daura, 'la col·laboració entre tots els gremis, editors, distribuïdors i llibreters s'estén també a la creació d'un Observatori Professional del Llibre per tractar temes de caràcter transversal en el marc de la Cambra del Llibre'. Segons va avançar Daura, aquest observatori elaborarà informes i estudis sobre l'impacte de les noves tecnologies en el món del llibre, el nou model de negoci, la protecció dels drets d'autor, la impressió sota demanda o l'optimització d'estocs.

Per acostar la realitat del llibre al públic, el Gremi de Llibreters també ha creat un portal a internet (E-llibreries.cat), que recollirà tots els actes literaris que ofereixin les llibreries.

Pel que fa al llibre digital, Xavier Mallafré va apuntar que no tindrà cap pes significatiu en aquest Sant Jordi, perquè 'la gràcia del Dia del Llibre és sortir al carrer, remenar i regalar'. Una afirmació avalada pels altres gremis i per les xifres de facturació del llibre digital, que el 2010 no van representar a Espanya tampoc a Catalunya més de l'1% del total editat.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias