La plataforma No Callarem presenta la Setmana de la Llibertat d'Expressió a la presó La Model amb Pablo Hassel.
BARCELONA
Actualizado:La presó de la Model ha acollit la presentació de la Setmana de la Llibertat d’Expressió, organitzada per la plataforma No Callarem, per denunciar la censura i donar suport als artistes represaliats recentment. Durant la segona setmana d'abril, aquesta agrupació d’entitats i moviments socials celebrarà tot tipus d’activitats culturals, tallers i debats a l’antiga institució penitenciària per donar visibilitat als afectats per la repressió i recaptar diners.
El raper Pablo Hassel, condemnat a un total de cinc anys de presó per enaltiment al terrorisme, ha agraït el suport rebut i ha denunciat l’increment de la repressió a l’Estat espanyol: “La llibertat d’expressió no està en risc. En el moment en que no pots criticar la monarquia, l’església o la policia tranquil és que no hi ha llibertat d’expressió”. També ha parlat l’excantant del grup Insurgencia, Elgio, condemnat a dos anys de presó també per enaltiment del terrorisme: “Vull dirigir-me a aquells que estan asseguts als tribunals, a aquells feixistes, que vegin a tota aquesta gent que no retrocedirà, que no ens callaran”.
No Callarem, que aplega més de 50 entitats i moviments socials relacionats amb el món de la cultura, es va presentar el mes de març per respondre a les recents condemnes a presó dels rapers Valtonyc i Hasel. La portaveu de la plataforma, Mar Merino, ha anunciat que les activitats es faran a La Model i als voltants pel seu simbolisme a la ciutat.
Cultura i debat a La Model
La Setmana per la Lliberat d’Expressió es dividirà en dos blocs d’esdeveniments: a l’interior de La Model durant la setmana i a l’exterior durant el cap de setmana del 14 i 15 d’abril. El pròxim dimecres se celebraran activitats artístiques relacionades amb el moviment, l’activisme o la dansa, entre d’altres, amb les actuacions de Maria Arnal, Societat Dr. Alonso i Insectotròpics. També s’hi faran xerrades amb les activistes Brigitte Vasallo i Laura Benítez. Dijous 12 la presó acollirà un recital de la pianista Clara Peya, espectacle de titelles, i el rap de Valtonyc, a més de debats sobre les “veus afectades” per la censura i experiències de moviments socials contra aquesta.
Divendres 13 la música prendrà el protagonisme amb els “concerts empresonats” i les actuacions de Gemma Humet, Cesk Freixas o Émbolo, organitzat pel Sindicat de Músics Activistes de Catalunya i No Callarem. El cap de setmana l’activitat surt als carrers Rosselló i Entença. Dissabte 14 se celebraran diversos debats contra la censura a la premsa, a la literatura i a la impressió amb l’activista irlandès Bill Shypsey, l’advocat britànic Ben Emmerson – defensor de la querella interposada pel president cesat Carles Puigdemont a l’ONU –, el portaveu d’Òmnium Cultural, Marcel Mauri, i l’activista i parella de Jordi Cuixart, Txell Bonet.
Diumenge 15 es clourà la Setmana per la Llibertat d’Expressió amb una “fira popular contra la censura” sota el hashtag #EnvoltemLaModel. Els carrers s’ompliran de teatre, espectacles, poesia, la Fira Literal i una arrossada. Les activitats a l'aire lliure comptaran amb quatre escenaris pels concerts i els parlaments, la ràdio en directe, un Soundsystem i per activitats infantils.
A més, el raper Pau Llonch ha anunciat que el proper dilluns 9 una quinzena d’artistes presentaran una cançó que aplega els versos de Valtonyc, Hasel i Elgio, pels quals han sigut condemnats: “Si ells estan disposats a defensar-se, nosaltres també estem disposades a afrontar-ho amb tota valentia i assumir el mateix discurs. Si aneu a per ells també aneu contra nosaltres”.
Comentarios Solo las personas que pertenecen a la República de Público pueden escribir comentarios y debatir nuestras noticias. Nuestro objetivo es crear un debate enriquecedor y libre de trolls. Únete aquí para expresar tu opinión en un medio que le da valor a sus lectores y al intercambio de ideas con el respeto como principio fundamental. Si ya formas parte, solo tienes que iniciar sesión.
Si únicamente quieres leer los comentarios que se han publicado, puedes registrarte aquí para poder hacerlo.
Comentarios
<% if(canWriteComments) { %> <% } else { %>Para poder comentar en esta noticia antes tienes que unirte a la República de Público, puedes hacerlo aquí.
<% } %>Comentarios:
<% if(_.allKeys(comments).length > 0) { %> <% _.each(comments, function(comment) { %>-
<% if(comment.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= comment.user.firstLetter %>
<% } %>
<%= comment.user.username %>
<%= comment.published %>
<%= comment.dateTime %>
<%= comment.text %>
<% if (comment.actions.selected && comment.actions.selected != '') { %>
<% if (comment.actions.selected == 'love') { %>
Me encanta
<% } %>
<% if (comment.actions.selected == 'laugh') { %>
Me parto
<% } %>
<% if (comment.actions.selected == 'dizzy') { %>
Flipo
<% } %>
<% if (comment.actions.selected == 'cry') { %>
Me entristece
<% } %>
<% if (comment.actions.selected == 'pout') { %>
Me cabrea
<% } %>
<% if (comment.actions.selected == 'sleep') { %>
Qué aburrimiento
<% } %>
<% if (comment.actions.selected == 'mute') { %>
Sin palabras
<% } %>
<% } else { %>
¿cómo te quedas?
<% } %>
<% if(canWriteComments) { %>
Me encanta
Me parto
Flipo
Me entristece
Me cabrea
Qué aburrimiento
Sin palabras
<% } %>
Responder
<% if(_.allKeys(comment.children.models).length > 0) { %>
<% }); %>
<% } else { %>
- No hay comentarios para esta noticia.
<% } %>
Mostrar más comentarios<% if (comment.actions.love && comment.actions.love > 0) { %>-
<% } %>
<% if (comment.actions.laugh && comment.actions.laugh > 0) { %>
-
<% } %>
<% if (comment.actions.dizzy && comment.actions.dizzy > 0) { %>
-
<% } %>
<% if (comment.actions.cry && comment.actions.cry > 0) { %>
-
<% } %>
<% if (comment.actions.pout && comment.actions.pout > 0) { %>
-
<% } %>
<% if (comment.actions.sleep && comment.actions.sleep > 0) { %>
-
<% } %>
<% if (comment.actions.mute && comment.actions.mute > 0) { %>
-
<% } %>
<% if(comment.actions.count == 0){ %>
-
<% } else { %>
-
<% } %>
<%= comment.actions.count %>
<% if (comment.actions.love && comment.actions.love > 0) { %>
Me encanta: <%= comment.actions.love %>
Me parto: <%= comment.actions.laugh %>
Flipo: <%= comment.actions.dizzy %>
Me entristece: <%= comment.actions.cry %>
Me cabrea: <%= comment.actions.pout %>
Qué aburrimiento: <%= comment.actions.sleep %>
Sin palabras: <%= comment.actions.mute %>
Me encanta: <%= comment.actions.love %>
<% } %> <% if (comment.actions.laugh && comment.actions.laugh > 0) { %>Me parto: <%= comment.actions.laugh %>
<% } %> <% if (comment.actions.dizzy && comment.actions.dizzy > 0) { %>Flipo: <%= comment.actions.dizzy %>
<% } %> <% if (comment.actions.cry && comment.actions.cry > 0) { %>Me entristece: <%= comment.actions.cry %>
<% } %> <% if (comment.actions.pout && comment.actions.pout > 0) { %>Me cabrea: <%= comment.actions.pout %>
<% } %> <% if (comment.actions.sleep && comment.actions.sleep > 0) { %>Qué aburrimiento: <%= comment.actions.sleep %>
<% } %> <% if (comment.actions.mute && comment.actions.mute > 0) { %>Sin palabras: <%= comment.actions.mute %>
<% } %><% _.each(comment.children.models, function(children) { %> <% children = children.toJSON() %>-
<% if(children.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= children.user.firstLetter %>
<% } %>
<% if(children.parent.id != comment.id) { %>
en respuesta a <%= children.parent.username %>
<% } %>
<%= children.user.username %>
<%= children.published %>
<%= children.dateTime %>
<%= children.text %>
<% if (children.actions.selected && children.actions.selected != '') { %>
<% if (children.actions.selected == 'love') { %>
Me encanta
<% } %>
<% if (children.actions.selected == 'laugh') { %>
Me parto
<% } %>
<% if (children.actions.selected == 'dizzy') { %>
Flipo
<% } %>
<% if (children.actions.selected == 'cry') { %>
Me entristece
<% } %>
<% if (children.actions.selected == 'pout') { %>
Me cabrea
<% } %>
<% if (children.actions.selected == 'sleep') { %>
Qué aburrimiento
<% } %>
<% if (children.actions.selected == 'mute') { %>
Sin palabras
<% } %>
<% } else { %>
¿cómo te quedas?
<% } %>
Me encanta
Me parto
Flipo
Me entristece
Me cabrea
Qué aburrimiento
Sin palabras
Responder
<% }); %>
<% } %> <% if(canWriteComments) { %> <% } %><% if (children.actions.love && children.actions.love > 0) { %>-

<% } %>
<% if (children.actions.laugh && children.actions.laugh > 0) { %>
-

<% } %>
<% if (children.actions.dizzy && children.actions.dizzy > 0) { %>
-

<% } %>
<% if (children.actions.cry && children.actions.cry > 0) { %>
-

<% } %>
<% if (children.actions.pout && children.actions.pout > 0) { %>
-

<% } %>
<% if (children.actions.sleep && children.actions.sleep > 0) { %>
-

<% } %>
<% if (children.actions.mute && children.actions.mute > 0) { %>
-

<% } %>
<% if(children.actions.count == 0){ %>
-
<% } else { %>
-
<% } %>
<%= children.actions.count %>
<% if (children.actions.love && children.actions.love > 0) { %>
Me encanta: <%= children.actions.love %>
Me parto: <%= children.actions.laugh %>
Flipo: <%= children.actions.dizzy %>
Me entristece: <%= children.actions.cry %>
Me cabrea: <%= children.actions.pout %>
Qué aburrimiento: <%= children.actions.sleep %>
Sin palabras: <%= children.actions.mute %>
Me encanta: <%= children.actions.love %>
<% } %> <% if (children.actions.laugh && children.actions.laugh > 0) { %>Me parto: <%= children.actions.laugh %>
<% } %> <% if (children.actions.dizzy && children.actions.dizzy > 0) { %>Flipo: <%= children.actions.dizzy %>
<% } %> <% if (children.actions.cry && children.actions.cry > 0) { %>Me entristece: <%= children.actions.cry %>
<% } %> <% if (children.actions.pout && children.actions.pout > 0) { %>Me cabrea: <%= children.actions.pout %>
<% } %> <% if (children.actions.sleep && children.actions.sleep > 0) { %>Qué aburrimiento: <%= children.actions.sleep %>
<% } %> <% if (children.actions.mute && children.actions.mute > 0) { %>Sin palabras: <%= children.actions.mute %>
<% } %>