Público
Público

VAGA AEROPORT BARCELONA Llargues cues el matí de divendres al controls de seguretat de l'aeroport del Prat

Aena, Eulen i treballadors es troben reunits amb la mediació del Departament de Treball, per intentar solucionar el conflicte. Interior ha acordat reforçar els dispositius de serveis de seguretat a càrrec de la Guàrdia Civil mentre duri la vaga

Passatgers fent cua a l'aeroport del Prat. E.P.

públic i agències

Cues de més d'una hora el matí d'aquest divendres als controls de seguretat de la T1 i la T2 de l'aeroport del Prat, en que els treballadors d'Eulen han mantingut les aturades parcials anunciades per protestar per les seves condicions laborals. Al mateix temps, Aena, Eulen i comité de vaga han acabat la seva primera reunió a l'aeroport i fan una segona amb representants del Govern, al Departament de Treball, que ha començat el migdia d'aquest divendres.

A la tarda la situació s'ha normalitzat malgrat que les aturades parcials segueixen convocades. Aquestes aturades, en quatre franges horàries al dia, es mantindrien també els dies 6, 7, 11 i 13 d'agost a les 5.30, 10.30, 16.30 i 18.30 hores. A més, si les parts no arriben abans a un acord, els treballadors han anunciat vaga indefinidida de 24 hores a partir del 14 d'agost, el que podria sumir en un caos l'aeroport.

Fonts d'Aena han explicat que abans que comencés oficialment la vaga, a les 05.30 hores, ja havia llargues cues als accessos de seguretat, malgrat que el servei s'ha reforçat aquests dies amb 64 ​​treballadors més. La Delegació de Govern ha fixat els serveis mínims obligatoris en el 90% amb la finalitat de "garantir el funcionament dels serveis essencials que aquesta empresa presta en els filtres de control d'accés" a l'aeroport barceloní.

Agents de la Guàrdia Civil com a reforç

Per la seva banda, el Ministeri de l'Interior ha acordat reforçar els dispositius de serveis de seguretat a l'aeroport del Prat a càrrec de la Guàrdia Civil fins que s'acabi la vaga dels treballadors d'Eulen. Així ho han confirmat fonts d'Interior, que no han pogut precisar el nombre d'agents de la Guàrdia Civil que han estat destinats a aquestes tasques de reforç de la seguretat al Prat.

Els viatgers que puguin patir perjudicis han de reclamar a Aena

Associacions de consumidors han explicat que els viatgers que puguin patir perjudicis com a conseqüència d'aquesta vaga han de reclamar a Aena, ja que és l'organisme responsable de la gestió dels aeroports. "Si el ciutadà es veiés perjudicat en algun moment per aquesta vaga, si volgués reclamar, hauria de reclamar directament davant Aena, perquè la responsabilitat que un ciutadà pogués perdre el seu vol no seria de la companyia aèria", ha indicat el portaveu de Facua Miguel Ángel Serrano.

L'expert de Facua ha destacat que l'Administració ha de garantir els serveis mínims que s'hagin acordat i ha sostingut que és "indispensable" que aquests serveis es trobin acords amb aquestes dates de vacances en què hi ha més trànsit de viatgers. El president de l'Associació Espanyola de Drets de Consum, Eugenio Bribón, ha incidit que, de ser necessari presentar una reclamació, es faci "com més aviat possible", si bé ha recordat que l'usuari té un any per fer-ho.

Des de la Confederació de Consumidors i Usuaris (CECU), el seu president, Fernando Móner, ha incidit que els viatgers afectats per aquesta situació haurien de reclamar directament a l'oficina que Aena té a l'aeroport o bé reclamar davant a l'Agència d'Aviació Civil a través del Ministeri de Foment. Tant CECU com Facua demanen als usuaris que hagin de prendre un vol al Prat que acudeixin a l'aeroport amb major antelació, per evitar que les llargues cues els facin perdre el seu avió.