madrid
El Consell de Ministres ha aprovat un paquet de reformes legals que, entre altres mesures, eleva de 3 a 6 els punts que es restaran per l'ús del mòbil al volant, limita a 30 quilòmetres per hora la velocitat en vies urbanes d'un únic carril per sentit i regula el patinet, que no podrà superar els 25 km/h.
Unes mesures que s'inclouen en la reforma de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Viària, del Reglament General Circulació, del Reglament General de Vehicles i del Reglament General de Conductors.
L'objectiu és generar un nou model de seguretat viària que permeti rebaixar en un 50% els morts i ferits greus durant la dècada vinent, d'acord amb les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).
Aquestes són les principals mesures:
1. Reforma del carnet per punts
- Augmenten de 3 a 6 els punts a llevar per conduir subjectant amb la mà el mòbil. Es manté la multa de 200 euros.
- Eleva de tres a quatre els punts que es resten per no utilitzar el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. A més, se sanciona el mal ús d'aquests elements com portar mal posat el casc o el cinturó sense cordar.
- "Portar en el vehicle" mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres encara que es desactivin serà una infracció greu multada amb 500 euros i la pèrdua de tres punts.
- Els turismes i motocicletes no podran depassar en 20 km/h els límits de velocitat en les carreteres convencionals quan avancin a altres vehicles.
- Es podran recuperar 2 punts del carnet per la realització de cursos de conducció segura certificats per la DGT.
- S'unifica en dos anys el termini sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de punts, independentment de la gravetat de la infracció comesa.
- Utilitzar dispositius d'intercomunicació no autoritzats en els exàmens de conduir es considerarà una infracció molt greu, sancionada amb 500 euros i 6 mesos sense poder presentar-se de nou.
- Les empreses de transport de persones i de mercaderies podran accedir 'online' al registre de conductors per a conèixer si el permís de conduir dels seus treballadors està vigent o no. Només s'informarà en vermell (no en vigor) o verd (sí).
2. Mobilitat urbana
- No es podran depassar els 20 km/h en les vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera.
- En les d'un únic carril per sentit de circulació, el límit serà de 30 km/h.
- En les de dues o més carrils per sentit de circulació, el límit continuarà sent de 50 km/h.
3. Vehicles de mobilitat personal
- Es regulen els vehicles d'una o més rodes dotats d'una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics, com a patinets i sabway, la velocitat màxima dels quals estarà compresa entre 6 i 25 km/h. S'exclouen els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda com a cadires de rodes.
- No es podrà circular amb ells per les voreres i les zones per als vianants, així com per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcorrin per poblacions, ni en túnels urbans.
- Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, per la qual cosa els conductors podran ser sotmesos a la prova d'alcoholèmia i no es podran usar auriculars.
- Aquestes tres mesures entraran en vigor el 2 de gener de 2021.
4. Permisos de conducció
- Es redueix de 21 a 18 anys l'edat mínima exigible per a conduir camions tenint aprovat el Certificat d'Aptitud Professional (CAP) de 280 hores de durada.
- Igualment es baixa a 18 anys l'edat mínima per a conduir autocars, però sense passatgers i en un radi màxim de 50 km. Només serà a partir dels 21 anys i amb el CAP de 280 hores quan podran portar passatgers.
- S'amplia de 3.500 kg a 4.250 kg el pes de les furgonetes que es poden conduir en territori nacional amb el permís B per al transport de mercaderies, solament quan l'increment de la massa es degui als nous sistemes de propulsió.
- Especifica els equips de protecció obligatoris que han de portar els aspirants en les proves de destresa i de circulació per a l'obtenció dels permisos de moto.
- Estableix la possibilitat que, en determinats casos i prèvia valoració mèdica i mecànica individualitzada, es puguin autoritzar l'accés als permisos de conducció de camions i autobusos de persones amb problemes associats al sistema locomotor, gràcies als avanços en pròtesis i vehicles.
¿Te ha resultado interesante esta noticia?
Comentarios
<% if(canWriteComments) { %> <% } %>Comentarios:
<% if(_.allKeys(comments).length > 0) { %> <% _.each(comments, function(comment) { %>-
<% if(comment.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= comment.user.firstLetter %>
<% } %>
<%= comment.user.username %>
<%= comment.published %>
<%= comment.dateTime %>
<%= comment.text %>
Responder
<% if(_.allKeys(comment.children.models).length > 0) { %>
<% }); %>
<% } else { %>
- No hay comentarios para esta noticia.
<% } %>
Mostrar más comentarios<% _.each(comment.children.models, function(children) { %> <% children = children.toJSON() %>-
<% if(children.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= children.user.firstLetter %>
<% } %>
<% if(children.parent.id != comment.id) { %>
en respuesta a <%= children.parent.username %>
<% } %>
<%= children.user.username %>
<%= children.published %>
<%= children.dateTime %>
<%= children.text %>
Responder
<% }); %>
<% } %> <% if(canWriteComments) { %> <% } %>