Público
Público

El taxi, sempre una alternativa

Feia 18 anys que treballava a la Nissan, amb un bon sou. Però el juliol del 2009 li va arribar la carta d'acomiadament. La crisi del sector de l'automòbil s'ha fet notar tant a les firmes fabricants com a les empreses de components, que fins i tot han patit molt més. Tots els operaris que s'han quedat sense feina ho tenen molt difícil per trobar-ne una altra en el mateix sector.

Marín explica que el seu cas és encara més complicat, perquè s'ha quedat sense feina als 45 anys. Primer va buscar dins l'automoció, però després de veure que totes les empreses, en comptes de contractar, seguien retallant personal, va buscar també en el sector de l'hostaleria, per fer de cambrer. 'Et paguen 800 euros i et demanen saber alemany o anglès', explica. No li quedaven alternatives i la seva dona també es va quedar sense feina.

Amb les indemnitzacions que van cobrar tots dos van decidir comprar una llicència de taxi. Va costar més de 140.000 euros, de manera que també va haver de demanar un crèdit. Però ara té feina. 'Treballo moltes hores, però no estic aturat'. Des de la seva nova professió, veu com en l'automoció les condicions contractuals són cada vegada més precàries. 'Ara es paguen sous mileuristes' i lamenta la falta de protecció oferta pels sindicats.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias