Público
Público

Tecnologia per fer retrats distorsionats i provocadors

La mostra dedicada a l'art multimèdia reinterpreta les imatges personals

T. P. / L. P.

'Com ens retrata la tecnologia? Sobre la base de quins elements de la nostra identitat ho fa?' A partir d'aquestes qüestions, els responsables d'aquesta edició de l'OfffMàtica, la mostra dedicada a l'art multimèdia del Sónar, van vertebrar la proposta, que per primera vegada té una vida més enllà del festival, ja que va començar el 9 de juny i s'acaba aquest diumenge. Els organitzadors confessen que la decisió d'allargar la vida de l'exposició ha estat una qüestió de sentit comú, ja que fins ara treballaven mesos i mesos per aconseguir una proposta innovadora i només es podia visitar tres dies.

Anomenada Other Mirrors, el que es troba el visitant és una selecció d'instal·lacions interactives, de projectes online i obres gràfiques impreses que giren al voltant del concepte del retrat, des del tractament del píxel fins a la realitat i la seva representació, passant per la distorsió.

El muntatge parla de tot allò que la tecnologia pot fer amb el públic

De fet, l'element clau d'aquest OfffMàtica és la distorsió que comporta el fet de deixar-se retratar. 'La mostra parla de tot allò que la tecnologia pot fer amb tu, i no a l'inrevés', apunta el responsable de les activitats externes que es munten al CCCB, Iván de la Nuez. I una de les coses que pot fer la tecnologia amb nosaltres és provocar-nos, tal com demostra Photobooth, la peça feta pels alumnes de l'OfffAtelier. Es tracta d'una versió de les clàssiques cabines de fotografies instantànies, on el visitant es fa una fotografia aparentment convencional. La gràcia és que, en el moment en què la màquina captura la imatge, el retratat s'exposa a un cop de vent, un crit o un toc d'atenció que alteren la seva expressió.

'És pura provocació, perquè el que surt de la màquina, ho vulguis o no, també és el teu rostre', comenta Enric Palau, un dels tres directors del Sónar. 'És tot el contrari de les fotos que fem servir en les xarxes socials, on col·loquem una foto molt cuidada de nos­altres', afegeix de la Nuez.

The Yelling Room' de Joshua Davis és una de les peces destacades

Una altra de les instal·lacions destacades és The Yelling Room de Joshua Davis, dissenyador i programador novaiorquès. Davis, que s'ha convertit en un habitual de la mostra, per aquesta ocasió ha preparat una instal·lació que permet al públic generar diferents retrats a partir dels seus propis crits. És a dir, el visitant crida i la màquina elabora un dibuix tant digital com artístic a través d'una simple fotografia. El crit del model aporta la resta.

Pel que fa als projectes online, els visitants més mandrosos poden consultar-los a través del web del festival.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?

Más noticias